Další etapa rekonstrukce nového mostu v Děčíně začne v nejbližších dnech. Frekventovaná komunikační spojnice přes Labe pak bude průjezdná jen v jedné neopravované části. Na ní bude sveden i obousměrný provoz.
„Stavbaři zahájí nejprve práce na pravobřežní estakádě od Benešovské ulice směrem do Podmokel. Půjde tedy o opravu severního mostu a průjezdný bude jižní. V druhé etapě se situace obrátí,“ vysvětlil ředitel chomutovské správy Ředitelství silnic a dálnic Renné Komínek.
Obnova mostu má skončit v závěru roku 2010. Po celou dobu rekonstrukčních prací budou na nájezdových komunikacích na most a navazujících vozovkách platit mnohá dopravní omezení. Řidiči tak budou muset jezdit obezřetněji, protože v některých místech právě vzhledem ke svedení obousměrného provozu na jednu část mostu začnou platit jiné příkazové značky, než je tomu dosud.
„Navrhované dopravní značení a objízdné trasy jsme už schválili. Budou ve své podstatě kopírovat objížďky, po kterých museli motoristé jezdit už při dřívějších stavebních zásazích na Novém mostě,“ uvedl šéf děčínské dopravní policie Martin Votrubec.
V některých místech ale přece jen dojde k dílčím změnám, které vyplynuly právě z minulých uzavírek mostu.
„Chceme tak minimalizovat rizika dopravních kolizí nebo jiných komplikací,“ dodal Votrubec.
Rekonstrukci mostu budou provázet nejen změny v dopravním značení, ale dojde i k přesunům některých autobusových zastávek.
Pěší budou moci využívat chodníky vždy jen na neopravované části mostu.
Ještě před necelým rokem, tedy v době, kdy nebyla dokončena úprava veškeré dokumentace, se odhadované náklady na celkovou rekonstrukci mostu pohybovaly okolo tří set milionů korun. Teď už je zřejmé, že skutečné výdaje překročí půl miliardy.
„Dobře si uvědomujeme, že veškeré chystané práce budou znamenat citelný zásah do dopravní situace a života obyvatel Děčína. Bohužel, není jiná možnost, jak zajistit definitivní a kompletní obnovu Nového mostu, na kterém se začalo objevovat stále více nedostatků. Oddalovat jejich nápravu už není možné,“ poznamenal děčínský primátor Vladislav Raška.
Po dokončení rekonstrukce by nejfrekventovanější komunikační spojnice na území Děčína měla řidičům bez dalších problémů a potřeby nových zásahů sloužit nejméně dalších dvacet let. Zhruba stejně dlouhou dobu trvalo, než došlo k definitivnímu schválení chystané rekonstrukce.
„První plány na uskutečnění dostavby a potřebných úprav děčínského Nového mostu se zrodily na sklonku osmdesátých let minulého století,“ potvrdil ředitel chomutovské správy ŘSD Renné Komínek.
Další dopravní stavbou bude Vilsnická spojka. Podle stávajících předpokladů dojde k zahájení prací na výstavbě komunikace z Vilsnice do Děčína na sklonku letošního léta.