Nejviditelnější bude vlna rekonstrukcí na silnicích první třídy. Přímo v Děčíně čeká na řidiče omezení na průtahu, který bude pro běžnou dopravu uzavřený. Objízdná trasa povede z kruhového objezdu u hasičské stanice na Nový most, dále po Labském nábřeží a Tyršovou ulicí na Masarykovo náměstí. „Od 7. dubna do 31. května bude pokračovat rekonstrukce vozovky a obnova povrchů silnice I/62, a to druhou polovinou v úseku od křižovatky ulic 2. polské armády a Fügnerova po křižovatku ulic Pohraniční a Maroldova,“ uvedla Romana Silvarová z kanceláře děčínského primátora.

Na stejné komunikaci bude Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) pracovat také v Hřensku, kde bude do května pokračovat oprava téměř tří kilometrů silnice na Německo. Dalšího 1,2 kilometru téže silnice bude ŘSD opravovat v Podskalí. Na všech těchto úsecích musí řidiči počítat s frontami, dopravu totiž budou řídit semafory.

Stejné to bude i na silnici I/13 z Děčína na Liberec. Opravy se dočká přibližně tříkilometrový úsek okolo Huntířova. Dva měsíce komplikací pak čekají Českou Kamenici, kam se vrátí stavební stroje na Dukelskou ulici. „Práce budou probíhat na úseku od Penny až ke kruhovému objezdu u Lidlu a doprava bude řízena kyvadlově. Předpoklad trvání prací je 14 dní, poté bude následovat další úsek ve směru na Děčín,“ uvedl kamenický starosta Jan Papajanovský. Po dobu stavebních prací bude nutné přesunout autobusovou zastávku z Pražské do Palackého ulice.

Třídění odpadu. Ilustrační foto.
Krásná Lípa zjišťuje, jaký odpad lidé vyhazují. Jeho separací chce ušetřit

Ani po dvou stavebních sezonách není dokončena rekonstrukce krajské silnice z Krásné Lípy do Velkého Šenova. Podle krásnolipského starosty Jana Koláře je už téměř celý úsek dokončený až na několik drobností a také problematický výjezd z Křinického náměstí na Krásný Buk. „Původně se mělo vybírat podloží jen k továrně EMG, jenže se zjistilo, že i v další části výjezdu je podloží málo únosné, takže i zde bude potřeba jít do větší hloubky,“ řekl Kolář s tím, že termín dokončení se kvůli tomu pravděpodobně prodlouží až do září. Na opravě patnáctikilometrové silnice tak bude kraj pracovat téměř dva roky, začal totiž předloni v říjnu. „Lidi jsou dost naštvaní, protože na Vlčí horu jedou místo necelých deseti 25 minut,“ dodal Kolář.

Na „dvojkové“ silnici se bude pracovat také mezi Děčínem a Starým Šachovem, kde kraj opravuje hlavní tah na Českou Lípu. Několik etap rekonstrukce je rozloženo do celé letošní stavební sezony až do konce října.

Velké komplikace čekají Děčínské i ve druhé polovině roku. ŘSD se totiž pustí do opravy Nového mostu, který je jen 13 let po generální opravě ve špatném technickém stavu. Rekonstrukce vyjde stát na 60 milionů korun. „Nyní používáme na výspravy výmolů mikrovlnnou technologii, kterou lze opravy realizovat i v zimě. Nicméně trvalým řešením je pouze generální oprava vrchní izolace mostu, kterou zahájíme ve druhé polovině tohoto roku,“ informoval vedoucí provozního úseku Správy ŘSD Chomutov Vít Plechatý.