Překladiště komunálního odpadu, proti němuž se postavily stovky obyvatel Varnsdorfu, ve městě nevznikne. Městské zastupitelstvo se postavilo za 452 lidí, kteří podepsali petici, a jeho zřízení kousek od centra odmítlo.

Společnost EKO servis ho chtěla vybudovat v průmyslové hale v ulici Mikoláše Alše, jen několik metrů od domů místních lidí.

Radnice teď bude hledat nové místo, kde překladiště zřídit. Jednou z možností je areál technických služeb šestnáctitisícového města.

„Je dobré přemýšlet o dalších variantách a dát je na stůl," řekl starosta Varnsdorfu Martin Louka.

Jednou z nich je podle Louky i sloučení obou firem. Město, které je 45procentním vlastníkem společnosti EKO servis, zvažuje stavbu překladiště kvůli tomu, že firma na konci loňského roku ukončila činnost v Rožanech u Šluknova. Nejbližší skládka je u Volfartic na Českolipsku. Pokud by se překladiště nepostavilo, mohla by se podle zvýšit cena za svoz odpadů.

Podle původního záměru mělo překladiště vzniknout v ulici Mikoláše Alše. Lidé z okolí se obávali zápachu, potkanů a nárůstu nákladní dopravy. Petici předali vedení města. Na čtvrtečním zastupitelstvu se jí zabývali zastupitelé.

„Areál je zaklíněn do obytné zástavby vilek, jejich hodnota nevhodným umístění překladiště poklesne a stanou se neprodejnými," řekl zastupitelům zástupce petičního výboru Pavel Vodička.

Proti vystoupili i další místní.

„Bydlí tady 200 až 300 lidí, kteří mají nárok na čistý vzduch a prostředí," řekl například Jaroslav Bureš.

Podle předsedy představenstva společnosti EKO servis Michala Plíška jsou obavy obyvatel zbytečné.

„Vše bude v kryté, uzavíratelné hale. Žádný odpad se tady nebude skladovat dlouhodobě. Vše bude fungovat tak, že popelářské vozy vytlačí odpad do haly a tam bude okamžitě přeložen do kovového kontejneru," vysvětlil Plíšek.

Podle Plíška společnost prověřovala devět lokalit, Varnsdorf vyšel nejlépe.

„Ve Varnsdorfu je mimo jiné největší produkce komunálního odpadu z celého Šluknovského výběžku," uvedl Plíšek. Podle propočtů společnosti by do areálu jezdilo průměrně sedm popelářských vozů denně, na koncovou skládku by odjížděly dvě až tři kontejnerové soupravy denně.

Kromě Varnsdorfu má nové překladiště sloužit i pro překládání odpadu z deseti až 12 dalších obcí Šluknovska.