Do pravidelného provozu budou nasazeny od soboty.  Pro Desira to bude premiéra při zajišťování vnitrostátní železniční dopravy. Doposud totiž jezdila pouze na mezinárodních spojích.

Poprvé vyjedou na pravidelnou jízdu Desira v sobotu večer. „První pravidelný vlak s motorovou jednotkou Desiro vyjede z Děčína směrem do Šluknovského výběžku v sobotu 31. března v 18.15,“ uvedl  Jan Maxa z dopravního oddělení krajského úřadu.

Vzhledem k omezenému počtu souprav ale nebudou jezdit na všech spojích, modernizované české motoráky Regionova nahradí přibližně na polovině spojů. V porovnání s doposud využívanými Regionovami nabídnou Desira nejen vyšší komfort pro cestující, ale také vyšší kapacitu.

Z Desir se stane nejběžnější železniční vozidlo ve Šluknovském výběžku; na lince z Rybniště přes Žitavu do Liberce jezdí Desira soukromého dopravce Vogtlandbahn.

Linka z Děčína do Rumburku spojuje třicetitisícové dvojměstí Varnsdorfu a Rumburku se zbytkem kraje a vlaky na ní zajíždějí až do odlehlé Dolní Poustevny na samém konci Šluknovského výběžku. Podle dokumentu o dopravní koncepci Ústeckého kraje jezdí v nejvytíženějších úsecích za den v průměru 1750 lidí, o víkendech potom zhruba 1300. Nejvytíženější linky osobních vlaků v kraji vozí jen dvakrát až třikrát tolik lidí, navíc s mnohem kapacitnějšími vozidly, než jsou nyní používané Regionovy. V turistické sezoně počty cestujících stoupají ještě víc.

Desiro na trati do Rumburku testovaly České dráhy už několikrát během března.

„Jízdní vlastnosti na sklonově pestrých tratích zvládlo na výbornou a cestující pro změnu vítají plynulejší a hlavně tichou jízdu,“ dodal Maxa. Zapůjčená vozidla by měly v příštích letech nahradit obdobné jednotky, které si ČD objednaly u polského výrobce Pesa Bydhošť.
K nasazení Desir nutí ČD smlouva s krajem z roku 2009.

„Její součástí je také povinnost provozovat od dubna roku 2012 celkem čtyři nízkopodlažní motorové jednotky schopné obsluhovat železniční linky přesahující do sousedního Saska,“ dodal Maxa.