Dráhy pro dnešek počítají s tím, že se podaří vypravit asi pětinu původně plánovaných dálkových vlaků. Podobně rozsáhlý je dopad i na regionální spoje. Z velké části se zastaví také městská železnice S-Bahn. Situace se liší podle regionů, výrazně horší je zejména v Bavorsku, kde se železnice stále ještě potýká s následky hustého sněžení v posledních dnech.

Nynější stávka stejně jako ta listopadová narušila mimo jiné železniční spojení s Českem. Vlaky EuroCity z Prahy do Berlína končí v Děčíně, případně v Drážďanech, odkud také do české metropole vyjíždějí. Odřeknut je noční vlak z Prahy do Curychu a zrušeny byly spěšné vlaky mezi Chebem a Norimberkem.

Desítky lidí si nenechaly ujít jízdu moderním vlakem na trati z Děčína do Krupky po Kozí dráze. Jízdy zajistila společnost Student Agency se svojí dceřinou společností RegioJet.
Nové elektrické jednotky za tři roky? RegioJet slibuje, že termín stihne včas

Odbory GDL požadují zvýšení mezd o 555 eur (13 600 korun) měsíčně, vyplacení jednorázové protiinflační prémie 3000 eur (73 400 korun) a zkrácení pracovní doby z 38 na 35 hodin týdně. Dráhy takové požadavky odmítají, protože by to podle nich zvedlo náklady na personál o 50 procent. Jako kompromis navrhují zvýšení mezd o 11 procent a jednorázový bonus 2850 eur (69 700 korun). Podle DB si strojvedoucí ročně vydělají včetně příplatků a bonusů 45 000 až 56 000 eur (až 1,36 milionu korun).