Po mnoha letech by se mohl na Kozí dráhu mezi Děčínem a Oldřichovem u Duchcova vrátit pravidelný lomoz vlaků. O provozování dopravy na této trati totiž uvažuje Arriva, patřící pod železničního obra Deutsche Bahn.

Kdy přesně by mohly na trať vyrazit moderní vlaky německého dopravce zatím není jasné.

„„Jednání je na začátku. Musí se schválit celá řada věcí," říká generální ředitel Arriva Holding ČR Ivan Procházka.

Podle některých informací má Arriva v plánu propojit Kozí dráhu se železniční tratí na Moldavu v Krušných horách a pokračovat dále do Německa. Dokázala by tak obsloužit jedním spojem region, ve kterém žije více než čtvrt milionu obyvatel, což je pro přepravce velmi zajímavé číslo.

Možný příchod moderního přepravce na tradiční trať spojující Děčín například z lyžařským střediskem v Telnici nebo Podkrušnohořím, vítá také náměstek děčínského primátora Pavel Sinko.

„My jsme s touto firmou nejednali. Pokud ale opravdu projeví zájem, tak to přivítáme. Nechceme udělat z Kozí dráhy skanzen, kde by jezdily jen historické vlaky. Chceme z Koziny udělat moderní trať s moderními vlaky, na které nejprve vyzkoušíme víkendový provoz. Ten bychom následně chtěli rozšířit," říká.

V současné době sbírá magistrát podněty od jednotlivých obcí ležících podél Kozí dráhy.

„Ty bychom chtěli na přelomu dubna a května vyhodnotit a následně zvolit nejvhodnější postup. Každopádně bychom chtěli již v létě Kozí dráhu znovu spustit," dodal Pavel Sinko.

O možném příchodu velké železniční společnosti na regionální trať nevědí ani v sousedním Jílovém, které se dlouhé roky snaží o návrat vlaků na Kozí dráhu.

„S námi doposud nikdo nejednal. Ale byla by to velmi dobrá zpráva, pokud by se provoz podařilo obnovit. Navíc s moderními vlaky," říká jílovský starosta Miroslav Kalvas.

Na Kozí dráze skončila pravidelná doprava v prosinci 2007, v poslední letech zde nejezdí vlaky ani o víkendech.