O rekonstrukci silnice přitom Správa Národního parku České Švýcarsko usilovala od svého vzniku v roce 2000.
Silnice byla ve velmi špatném technickém stavu.

„Česká silnice nebyla dlouhé roky v majetku správy parku, a proto jsme do její opravy nemohli investovat ani korunu,“ vysvětlil Jan Drozd ze Správy Národního parku České Švýcarsko, jenž měl celý projekt opravy od počátku na starosti.

Útulek v Děčíně, ilustrační foto.
KRÁTCE: Co se děje na Děčínsku? Přečtěte si stručný přehled

Převod silnice od Ústeckého kraje se podařilo vyjednat teprve před deseti lety. Další roky pak trvalo zpracování projektové dokumentace a shánění peněz. Necelých 15 milionů korun na opravu nakonec park získal od ministerstva životního prostředí, pak už dlouho očekávané opravě nestálo nic v cestě.

PAMÁTKA NA VÁLKU

Podle Jana Drozda musela správa parku během opravy řešit i několik zapeklitých situací, a to nejen podmáčenou silnici. „V lokalitě U bomb proběhl v rámci opravy pyrotechnický průzkum. Pyrotechnici nalezli 24 kusů nevybuchlé munice z 2. světové války,“ popsal Drozd.

Podle ředitele Správy národního parku České Švýcarsko Pavla Bendy je Česká silnice jednou z nejvýznamnějších silnic v celém parku. Slouží jak k přesunu lesnické techniky, tak i hasičům, záchrance či policii. Zároveň ji hojně využívají cyklisté i turisté mezi Českým a Saským Švýcarskem.

„Jsem velice rád, že se nám díky velkorysé podpoře ze strany ministerstva podařilo tuto nákladnou opravu dokončit. Věřím, že naše úsilí ocení všichni návštěvníci našeho regionu,“ řekl Benda.

Na Pastevním vrchu v Růžové vyroste nová vyhlídková věž.
V Růžové roste vyhlídková věž, stavbu podpořila sbírka