Že jsou na trati v Dolním Oldřichově kameny si všimli železničáři při běžné obchůzce.

„Na trať se zřítily několikatunové kameny, celkem spadlo asi osm kubíků kamenů," říká Marek Illiaš ze Správy železniční dopravní cesty.

Po Kozí dráze vlaky už několik let pravidelně nejezdí, proto nedošlo k žádné nehodě. Přesto je zřícení kamenů problém – v neděli měl totiž 
z Děčína do Telnice, kde se koná kulturní program, vyrazit speciální halloweenský vlak plný dětí ve strašidelných maskách. Ten ale nebude moci projet, SŽDC totiž trať z bezpečnostních důvodů raději uzavřela, a to zřejmě až do konce roku.

„Náhradní autobusovou dopravu zajišťovat nebudeme. Obáváme se totiž, že by o cestu autobusem příliš velký zájem nebyl," uvedla Romana Silvarová z kanceláře děčínské primátorky.

Letos měl po Kozí dráze do Telnice vyrazit ještě jeden vlak. Ale ani ten Mikulášský 
v prosinci s největší pravděpodobností z Děčína nevyrazí. A to i přesto, že pracovníci Správy železniční dopravní cesty zřícené kameny již počátkem tohoto týdne odstranili.

„Dráha nebude nejspíše nejméně do konce roku provozuschopná," říká Marek Illiaš.

Správa železniční dopravní cesty totiž nyní nechá udělat geologický průzkum, který by měl stanovit příčinu zřícení kamenů. Měl by také předložit možná řešení a především jejich nákladnost.

Kameny spadly z přibližně třicetimetrového srázu plného nestabilních skalních bloků, navíc poměrně značně zarostlého. Řešení je několik. Jedním z nich může být prokácení svahu, dalším pak instalace bezpečnostních sítí nebo chemických kotev do nestabilních skalních bloků.

Na Kozí dráze skončila pravidelná doprava v prosinci 2007. Jejím velkým problémem je poměrně značná odlehlost zastávek a nádraží od center obcí a měst. Cestující tak dávali spíše přednost linkovým autobusům.

V letech po uzavření se snažily obce ležící podél trati, která v minulosti sloužila především k přepravě uhlí z Podkrušnohoří, o obnovení alespoň víkendových vlaků určených především turistům. To se sice z počátku dařilo, ale po čase vlaky kvůli nedostatku financí již nevyjely. Další pravidelnější doprava začala předloni na jaře a poslední dva roky vozily turisty po Kozí dráze výletní vlaky.

Při prvních obnovených jízdách vlaky praskaly ve švech. I to byl jeden z důvodů, proč se ústecký krajský úřad rozhodl zařadit Kozí dráhu mezi podporované turistické tratě. Kraj tak nyní bude vybírat dopravce, který bude provoz vlaků mezi Děčínem 
a Telnicí zajišťovat.

Pro své propagační jízdy si Kozí dráhu před časem vybrala společnost RegioJet.

Původně vlaky ale jezdily dále než do Telnice na Ústecku, trať totiž vedla až do Oldřichova u Duchcova. Po ukončení pravidelného provozu se ale na trať vrhli zloději kovů a rozebrali část kolejí ve směru od Telnice na Oldřichov.

Přesto i do této malé části ročně putují poměrně velké peníze, Správa železniční dopravní cesty ale nechce do této trati příliš investovat. Její podporovatelé mají proto obavy, že dráha zchátrá nebo bude rozkradena.