Srážky se stromy nebo auty, vykolejení, ale i několik vyhaslých životů. Taková je loňská bilance na kolejích na Děčínsku.

Přes dvě desítky nehod na železnici řešila v loňském roce na Děčínsku Drážní inspekce. Nejčastěji inspektoři řešili srážku vlaku s padlým stromem.

„V roce 2013 jsme zaznamenali na Děčínsku 22 událostí na železnici," uvedl mluvčí Drážní inspekce Martin Drápal.

V celé republice zahynulo loni na kolejích přes 230 lidí, 
z toho čtyři na Děčínsku.

Pravděpodobně nejznámější byl případ mladého muže, jehož mrtvé tělo přijelo do Děčína na lokomotivě pražského rychlíku. Tam jej zabil elektrický proud.

S podobnými případy se drážní vyšetřovatelé setkávají jen výjimečně.

„Je to nanejvýš jeden, dva případy ročně. Mnohem častěji dojde k úrazu nebo smrti po úderu elektrickým proudem při krádeži kabelů nebo neopatrné manipulaci s nimi," říká Martin Drápal.

Další člověk zemřel na začátku srpna mezi Mikulášovicemi a Dolní Poustevnou, kde se vlak střetl s autem. Přesně o dva týdny později zemřel po střetu s vlakem člověk v Boleticích.

Děčínskem otřásla také smrt teprve šestnáctiletého chlapce, kterého srazil vlak 
v tunelech u děčínského hlavního nádraží. Mladík sice po srážce žil, ale nakonec svým velmi vážným zraněním i přes okamžitý zásah záchranářů podlehl.

První nehoda loňského roku na sebe nenechala příliš dlouho čekat. Již 17. ledna se srazila na Valdeku nedaleko Rumburka dodávka s vlakem. Jeden z členů posádky dodávky byl poměrně vážně zraněn a musel pro něj přiletět záchranářský vrtulník.

Podobně vážně vypadala 
i dopravní nehoda na konci března v Bechlejovících, kde řidič neodhadl vzdálenost, zastavil na přejezdu příliš blízko kolejí a projíždějící vlak jej zasáhl.

Celkově v celé České republice zraněných nebo usmrcených klesl, bylo jich nejméně za posledních jedenáct let.

„V roce 2013 se na železničních přejezdech událo celkem 180 střetnutí, což je o osm méně než v roce 2012 a zároveň nejmenší číslo od doby vzniku Drážní inspekce (2003). Oproti roku 2012 se loni snížil počet usmrcených osob z 27 na 24. U tohoto druhu nehod došlo rovněž ke snížení počtu zraněných, a to o téměř 23 % v porovnání s rokem 2012," přibližuje loňské celorepublikové statistiky Martin Drápal.

V roce 2013 evidovala Drážní inspekce podle svého mluvčího Martina Drápala na všech dráhách celkem 232 usmrcených, což je třetí nejnižší počet od roku 2003.