Převzít nájemní byt po neplatiči elektřiny je riskantní záležitost. Uzavřel jsem totiž na takový byt v Děčíně nájemní smlouvu. Na vlastní kůži jsem si tak vyzkoušel, jaké problémy mohou nastat při snaze znovu zavést do bytu elektřinu. Zašel jsem na ČEZ a zažádal o zapojení elektroměru a smlouvu na odběr elektřiny.

„Pošlu vám tam technika hned zítra,“ sdělila mi pracovnice u přepážky. Bez obav jsem si tedy na začátek příštího týdne objednal instalaci internetového připojení.

Pokud si někdo chce nechat opět zapojit elektřinu v bytě, kde byl elektroměr odmontován, provedou to na ČEZ zdarma, pokud nebyl odpojen déle než dva roky. Ovšem je třeba uzavřít stejnou smlouvu, jakou měl bývalý nájemník.

Montér ČEZ, který přišel, mi řekl, že elektroměr nelze připojit, protože v rozvodné skříni je závada. Musí ji odstranit revizní technik. Dodal, že pracovnice zákaznické kanceláře mě o tom měla informovat.

„Naše zaměstnankyně skutečně pochybila,“ připustila Hendrychová. Došlo k tomu podle ní neúmyslně.

Najít revizního technika, který závadu odstraní rychle, není jednoduché. Je třeba počítat s tím, že firmy jsou vytížené. V mém případě přišel až za několik dní. Závadu odstranil.

O nové zapojení elektroměru si musí zákazník zažádat znovu. Stačí telefonicky na zákaznické lince. Jistější je ale udělat to rovnou v obchodní kanceláři.

Nelze se spolehnout pouze na jednání s montérem ČEZ a jeho případný příslib, že znovu přijde. Potřebuje totiž, aby mu z obchodní kanceláře zadali opětovný příkaz k instalaci elektroměru. Tuto informaci jsem já neměl, což mi zavedení elektřiny do bytu opět pozdrželo.V zá­kaznické kanceláři, kam jsem nakonec dorazil, ještě chtěli revizní zprávu. Kterou jsem neměl.

„I tady zaměstnankyně při prvním jednání pochybila. Pokud věděla, že je nahlášená závada, měla sdělit, že budeme požadovat revizní zprávu, či potvrzení elektroinstalační firmy o úpravě odběrného místa,“ vyjádřila se k tomu Soňa Hendrychová. Revizní zprávu na formuláři ČEZ vydává revizní technik při odstranění závady. Pokud jí sám nenabídne, je třeba ho o ní požádat.

„Tím má odběratel doklad, že odběrné místo je bezpečné a odpovídá připojovacím podmínkám a je to v souladu s ČSN,“ sdělila Soňa Hendrychová.

Opatřil jsem si jí a donesl na ČEZ. Pracovnice u přepážky, s kterou jsem jednal tentokrát, mi připojení slíbila opět druhý den.

A skutečně následující den zavolala: „Dnes v devět čtyřicet pět jste byl připojen.“

Celkem mě to stálo devět dní čekání. Zapojení internetu jsem stačil na poslední chvíli odvolat.