Do děčínského Tesca si Věra Vlasáková doběhla narychlo koupit pouze rohlíky k doma připravenému guláši. Do jedno z nich se ihned se po příchodu domů zakousla. Pak následovala zděšení a rychlý úprk na toaletu. Rohlík měl velmi neobvyklou náplň: myší ocásek.

„Nejdřív jsem si myslela, že to je pouze provázek, ale po důkladném prozkoumání, jsem zjistila, že je to myší ocas. V tu chvíli se mi zvedl žaludek a utíkala jsem na záchod,“ vylíčila Vlasáková. Dodala, že jí samotné se podobná zkušenost stala poprvé. Do Tesca s rohlíkem s podivnou náplní zamířila ihned poté, co se vzpamatovala z šoku. Účtenku si jako náhodou protentokrát schovala, jindy je vyhazuje.

„Tesco mi jako odškodné nabídlo v první chvíli poukázku na nákup ve výši sto korun. Na tuto nabídku jsem nejprve nepřistoupila,“ postěžovala si Vlasáková. Nejen jí ale i Robertovi Hrabčíkovi z děčínského Sdružení na ochranu spotřebitelů přišla tato částka směšná, až urážející. „Zákaznice by měla požadovat daleko více. Pokud Tesco na její podmínky nepřistoupí má možnost podniknout další kroky,“ vysvětlil Hrabčík.

Později vedení děčínského Tesca Věře Vlasákové vysvětlilo, že sto korun není náhrada škody, ale pouze omluva. „Rohlík si nafotili a fotky prý musí poslat do Prahy, kde můj problém budou řešit. Necítí za myší ocas v rohlíku zodpovědnost, myslí si, že chyba je na straně dodavatele pečiva,“ řekla poškozená zákaznice. Vlasáková sto korun jako omluvu od Tesca přijala, ale zároveň vedení podniku upozornila na to, že pokud se jí nedostane další omluvy od pekáren, je připravena celou záležitost předat Krajské hygienické stanici a Zemědělské a potravinářské inspekci. „Uvědomujeme si, že pro naši zákaznici to nebyla příjemná zkušenost. Z tohoto důvodu, i když se nejednalo přímo o chybu naší společnosti, jsme jí nabídli poukázku na nákup v hodnotě sto korun,“ uvedla mluvčí společnosti Tesco Eva Karasová.

United Bakeries – provozovna Rumburk, která je dodavatelem pečiva do děčínského Tesca se k danému případu nemohla vyjádřit. „Nevíme, zda je to rohlík z naší výroby, až se dostane do našich rukou, provedeme expertízu a budeme vědět, zda tento rohlík pochází z naší pekárny,“ uvedl Jaroslav Pomp, tiskový mluvčí společnosti United Bakeries. Dodal, že si myslí, že je téměř nemožné, aby se část myšího těla dostala do výroby. V pekárně panují přísná hygienická opatření a jsou prováděny pravidelné kontroly a deratizace. „Pokud se doopravdy bude jednat o náš výrobek s poškozenou ženou se samozřejmě spojíme a dohodneme nějaké odškodnění,“do­plnil Pomp.

V posledních několika letech se na Sdružení obrany spotřebitelů v Děčíně lidé s podobným problémem neobrátili. „Naposledy si pamatuji případ a to je ještě za dob socialismu, kdy by zapečený cigaretový nedopalek v chlebu,“ dodal na závěr Hrabčík.

Tomáš Luczków
Michaela Hlinková