Hovoří o tom jasně statistické údaje i poslední nehoda, jež se teď stala na Děčínsku.

V Děčíně v ulici Hraniční se za sebou v noci řítili dva mladí řidiči na motocyklech Husquarna 600 a Jawa 650 směrem na Krásný Studenec.

„Na rovném úseku náhle řidič motocyklu Jawa narazil do zadní části motocyklu Husquarna jedoucího před ním a oba jezdci spadli. Řidič Jawy se těžce zranil. Policisté ihned na místě zjistili, že řidič husquarny před jízdou pil. Naměřili mu v dechu 1,42 promile alkoholu..

„Za první pololetí letošního roku jsme evidovali jednadvacet nehod, které způsobili řidiči motocyklů. Při nich došlo k osmi těžkým zraněním a jednomu úmrtí,“ spočítal letošní motorkářské nehody děčínský policejní mluvčí Ladislav Cvik. Číslo považuje za hrozivé, a to i přesto, že loni bylo nehod o čtrnáct méně.

Nejčastější příčinnou nehody motocyklistů je agresivní jízda, vysoká rychlost a hlavně neohleduplnost.

To, aby motorkáři jezdili tak, jak mají, policisté sledují.

„Kontrolujeme hlavně technický stav strojů, změnu registrační značky a hlavně jejich zakrývání, což je oblíbeným zvykem motorkářů,“ řekl Cvik. Značky si motorkáři zakrývají právě kvůli tomu, aby policisté nezjistili pravou totožnost řidiče.

Na silnice, dohlížet na dodržování pravidel silničního provozu, nevyjíždí jen policisté v autech, ale právě kvůli motorkářům i na silných Hondách 1300. Těch policisté mají v kraji třináct. „Podle potřeby mohou zajet i do děčínského okresu,“ upozornil Cvik.

Nejvíce nehod motocyklistů na Děčínsku registruje policie na silnici I/13, tedy na hlavním tahu okresem.

„Nejvíce jich je konkrétně na rovince v Bynově a na výjezdu z Děčína na Kamenické ulici od čerpací stanice směrem na Českou Kamenici,“ poznamenal Cvik. Dodal, že hodně motorkářů se prohání i na tahu z Varnsdorfu do České Lípy.

Jako rizikovou skupinu označil zkušený motocyklista Filip Hladík řidiče, kteří na silné motorky nevlastní ani řidičák, mají jej třeba pouze na mopedy. Nesnáší také řidiče, kteří jezdí bez respektu, či ty, kteří si na mašině vyjedou bez vhodného oblečení např. jen v tílku, kraťasech a v sandálech.

„Dostanou novou motorku ve vyhovujícím technickém stavu, sednou si na ni a myslí si, že to půjde samo jako třeba Rossimu,“ dodal Hladík. Další problém vidí v autoškole, která nové motorkáře dostatečně nepřipraví.

„Jízdy absolvujete na vyhrkané jawě, dvakrát se svezete do Hřenska a zpátky a máte hotovo,“ upozorňuje Hladík na nedostatečnou výchovu nových motocyklistů.

To popřel majitel děčínské autoškoly Václav Pojtinger. „Výuku provádíme na motorkách kawasaki a honda. Učíme podle osnov, každý školák musí absolvovat minimálně třináct hodin jízdy na motocyklu, případně si může připlatit hodiny navíc,“ řekl Pojtinger. Vysvětlil, že motorky mají dvojí ovládání a adepti jízdy absolvují za plného provozu, při závěrečné zkoušce navíc pod dozorem zkušebního komisaře,“ bránil autoškoly Pojtinger.