O silniční most spojující Hřensko a Meznou přišla obec vloni v srpnu při bleskové povodni, která zasáhla Ústecký a Liberecký kraj. Už téměř deset měsíců tam stojí provizorní pontonový most, přes který ale neprojede autobus. Stavba nového vyjde na 30 milionů korun.

Práce na stavbě začaly v dubnu. „Teď betonují levý pilíř. Až ho dokončí, budou dělat pilíř na pravém břehu a vypadá to, že do října to skutečně stihnou,“ řekl starosta Josef Černý.

Provizorní pontonový most postavila armáda přes řeku Kamenici už 13 dní po loňské ničivé povodni. Řidiči musejí před nájezdem na most čekat, dopravu na úzkém mostě řídí kyvadlově semafory. Silnice vedoucí přes provizorní most je jedinou spojnicí mezi Hřenskem a Mezní Loukou, po které jezdí i pravidelná autobusová linka.

„Dopravu to komplikuje, neprojede tam klasický autobus. Prostě se nevytočí. I dopravní podnik, který tam má dopravní obslužnost to musel vyřešit menším autobusem,“ popsal problémy s provizorním mostem starosta. Mimo pravidelných linek ale do Hřenska přijížděly i autobusy se zájezdy turistů. „Buď musí skončit na Mezní Louce, nebo ve Hřensku,“ dodal starosta. Z místa, kde se dá parkovat ve Hřensku, pak musejí turisté k atraktivním soutěskám téměř kilometr pěšky.

Vojáci ze 151. ženijního praporu v Bechyni postavili loni v srpnu pontonový most dlouhý 24 metrů, kvůli autobusům navíc musel vést přes řeku šikmo. Je to nejdelší provizorní most, který bylo třeba v Ústeckém kraji po loňských povodních postavit.

Původní betonový most strhla povodňová vlna 7. srpna 2010, v řece Kamenici tehdy teklo stejně vody jako ve Vltavě v Praze. Tlak vody a naplavenin ze soutěsek most utrhl a posunul o několik metrů. Voda utrhla níže po proudu také čtyři lávky pro pěší a zábradlí kolem řeky. Povodňové škody na obecním majetku obce s 200 obyvateli dosáhly 150 milionů korun, oprava vybavení pro plavbu v soutěskách bude stát přes 25 milionů. Právě jízdy na lodičkách spolu s parkovným jsou pro Hřensko největším příjmem do obecního rozpočtu.

Autor: VANDA KRÁLOVÁ