Dva týdny po zahájení opravy Tyršova mostu odstartovala včera další dopravní investice na území Děčína. Ředitelství silnic a dálnic zahájilo celkovou rekonstrukci Nového mostu. Jde o stavbu takzvané pravobřežní estakády ve směru od Benešovské ulice do Podmokel.

„Pracovníci dodavatelské firmy se zatím budou věnovat pracím, které si nevynutí plánované uzavření rekonstruované poloviny komunikační spojnice přes Labe. K tomu dojde až po dokončení stávajících oprav Tyršova mostu,“ vysvětlil ředitel chomutovské správy Ředitelství silnic a dálnic Renné Komínek.

Vedení Děčína se už před časem obrátilo na investora s požadavkem, aby nedošlo k souběžným uzavírkám části obou mostů.

„Jsem rád, že nám chomutovská správa ŘSD vyšla vstříc. Kdyby totiž současně platila omezení na obou mostech, přivodilo by to Děčínu dopravní kolaps. I teď, když je možné projíždět jen po polovině Tyršova mostu, tvoří se v dopravní špičce z obou stran dlouhé kolony čekajících aut,“ uvedl děčínský primátor Vladislav Raška.

Podle stávajících předpokladů stavbu Pravobřežní estakády bude provázet uzavření poloviny Nového mostu od počátku června. Obousměrný provoz bude svedený na neopravovanou část mostu. Pak se situace obrátí.

Obnova mostu má skončit v závěru roku 2010.

Po celou dobu rekonstrukčních prací budou na nájezdových komunikacích na most a navazujících vozovkách platit mnohá dopravní omezení. Řidiči tak budou muset jezdit obezřetněji, protože v některých místech právě vzhledem ke svedení obousměrného provozu na jednu část mostu začnou platit jiné příkazové značky, než je tomu dosud.

„Navrhované dopravní značení a objízdné trasy jsme už schválili. Budou ve své podstatě kopírovat objížďky, po kterých museli motoristé jezdit už při dřívějších stavebních zásazích na Novém mostě,“ uvedl šéf děčínské dopravní policie Martin Votrubec.

V některých místech ale přece jen dojde k dílčím změnám, které vyplynuly právě z minulých uzavírek mostu. „Chceme tak minimalizovat rizika dopravních kolizí nebo jiných komplikací,“ dodal Votrubec.

Rekonstrukci mostu budou provázet nejen změny v dopravním značení, ale dojde i k přesunům některých autobusových zastávek. „O jejich nových stanovištích jsme jednali s Dopravním podnikem města Děčína,“ vysvětlila vedoucí oddělení dopravy děčínského magistrátu Jana Kohoutová.

Podobná omezení jako pro motoristy budou platit i pro pěší. Ti budou moci využívat chodníky vždy jen na neopravované části mostu. Řidiči pak budou během jeho rekonstrukce muset ubírat plyn, aby nepřekročili maximální povolenou padesátikilometrovou rychlost.

„Dobře si uvědomujeme, že veškeré chystané práce budou znamenat citelný zásah do dopravní situace a života obyvatel Děčína. Bohužel, není jiná možnost, jak zajistit definitivní a kompletní obnovu Nového mostu, na kterém se začalo objevovat stále více nedostatků. Oddalovat jejich nápravu už není možné,“ poznamenal děčínský primátor Vladislav Raška.

Po dokončení rekonstrukce by nejfrekventovanější komunikační spojnice na území Děčína měla řidičům bez dalších problémů a potřeby nových zásahů sloužit nejméně dalších dvacet let.

Rekonstrukce Nového mostu v Děčíně si vyžádá zhruba půl miliardy korun a rozsahem nákladů se řadí mezi současné nejvýznamnější dopravní investice v Ústeckém kraji.

Letos se v rámci rekonstrukce uskuteční práce za 226 milionů korun. Do Děčína poplynou i Evropské peníze.