Lídr Občanské demokratické strany Jiří Šulc obhajující post hejtmana Ústeckého kraje na billboardech před krajskými volbami připomíná, kolik peněz právě samospráva kraje v končícím volebním investovala do výstavby nových silnic. Byla to částka šest set milionů korun. Zlepšující se stav krajských komunikací je sice mnohde patrný, ale motoristy stále dost trápí zanedbanost místních silnic Platí to i o některých městech a obcích Děčínska.

„Hodně kritických výhrad k poničeným vozovkám v poslední době měli a stále ještě mají obyvatelé Mezné. Je pravda, že v téhle místní části naší obce byla situace dost katastrofální, ale ty nejhorší úseky se už podařilo opravit. A to díky financím z krajské samosprávy, která do obnovy v posledních třech letech každoročně investovala okolo tří set tisíc korun,“ tvrdil starosta Hřenska Josef Černý.

K větší spokojenosti chybí ještě oprava dvou místních cest. „Na příjezdu k rodinnému domu jsem vždycky trnul, jestli nezničím auto. Opravu poničené příjezdové cesty jsem tedy společně s dalšími zdejšími motoristy samozřejmě uvítal,“ připomněl obyvatel Mezné Zdeněk Pánek.

Trable má i Dolní Poustevna

Stav místní silniční sítě v Dolní Poustevně asi nejvíce kritizují obyvatelé Nádražní ulice. A láteří motoristé, kteří musí po tamní komunikaci projíždět. „Tu vozovku dobře znám. Vždyť tam bydlím. Jenže už před časem jsem vzkázal, že v postupných opravách se Nádražní dostane na řadu až jako jedna z posledních. Po obnově vozovek volají i obyvatelé v dalších částech města,“ reagoval starosta Miroslav Jemelka.

V souvislosti s výstavbou nové vodovodní a kanalizační sítě postihnou výkopové práce prakticky všechny části města. Radnice proto do oprav tamních ulic a silnic zatím peníze investovat nebude.

Potřebují více peněz

Stav místní silniční sítě patří k nejkritizova­nějším problémům i v dalších místech děčínského regionu. Obce a města sice ve svých rozpočtech s opravami počítají, ale vyčleňované částky zpravidla stačí pouze na dílčí zlepšení stavu.

„Každoročně zpracováváme přehled o komunikacích, chodnících, opěrných zdech a dalších nutných zásazích v jednotlivých částech města. Bývá to dlouhý výčet navrhovaných oprav a často pak kvůli finanční náročnosti musíme některé záměry odsouvat. I tak ale na tyto účely Děčín letos vynakládá přes čtyřicet milionů korun,“ připomněl šéf majetkového odboru děčínského magistrátu Tomáš Martinček.

Miliony do oprav

Správa a údržba silnic Ústeckého kraje investovala letos do oprav vozovek v děčínském regionu už desítky milionů korun. Mnohé obnovy se podařilo zvládnout hned na jaře.

„Týkalo se to například komunikace z Krásného Buku do Kyjova, z Brtníků do Starého Hraběcího a na Vlčí Horu, z Dolní Poustevny do Karlína, z České Kamenice do Filipova a několika dalších úseků,“ rekapitulovala některé proměny vedoucí děčínského provozu krajské správy silnic Ivana Pekařová.

Nový asfaltový koberec dostala i silnice mezi děčínskými místními částmi Jalůvčí a Maxičky a na řadu přišlo i několik dalších oprav v oblasti Šluknovska.

Vozovky ničí těžká auta

V poslední době na stav silniční sítě v některých místech děčínského regionu nemá příznivý dopad fakt, že i po místních komunikacích se prohánějí nákladní auta.

„Řidiči ve stále větší míře používají při tranzitních přepravách navigační systém GPS. Ten je často navádí do požadovaného cíle tou nejkratší cestou a vytyčí jim trasu i po vozovkách, které nebyly na takovou zátěž budované. Ten zvýšený nápor nákladních aut je pak patrný i na vyježděných kolejích v místních komunikacích,“ poukázala na jeden ze závažných problémů Ivana Pekařová.