Podle primátora Františka Pelanta vyjde zahloubení podjezdu na poloviční peníze v porovnání se stavbou mostu.

Průmyslovou zónu dlouhodobě trápí dopravní dostupnost pro těžké kamiony. Ty 
doposud využívají most  přes Ploučnici v Březové ulici. Most ale není v dobrém stavu, a Děčín tak řeší, jak zajistit přístupové cesty pro nákladní auta. Pokud by se mu to nepodařilo, hrozilo by, že Děčín opustí firmy zaměstnávající stovky lidí.

V původních plánech Děčín počítal s tím, že stávající most přes Ploučnici zboří a postaví nový. Jenže to by vyšlo příliš draze.

„Nový most k továrnám 
v Krokově ulici by vyšel podle našich propočtů na přibližně třináct milionů korun. Zahloubení podjezdu, včetně všech ostatních úprav v okolí, bude stát sedm milionů," vysvětluje primátor František Pelant, proč se magistrát rozhodl pro variantu počítající 
s rekonstrukcí podjezdu u východního nádraží.

Most přes Ploučnici byl před mnoha lety rekonstruován. Postupem času ale chátral a bylo nutné snížit jeho nosnost. V brzké době dokonce hrozí, že jej bude nutné kvůli špatnému technickému stavu uzavřít pro těžké kamiony. To by byla smrtelná rána pro dvě továrny, které jsou na této přístupové cestě existenčně závislé. Pokud by se ji nepodařilo udržet, s největší pravděpodobností by Děčín opustily. O práci by tak přišlo mnoho set lidí.

„A to nemůžeme v současné situaci, kdy nás trápí vysoká nezaměstnanost, dopustit. Proto jsme hledali způsob, jak zajistit dosažitelnost těchto továren," dodává Pelant. Podle jeho slov by byla i tato varianta řešení příjezdu do průmyslové zóny pro tamní továrny přijatelná. Ty se v minulosti podílely na financování opravy mostu přes Ploučnici na Starém Městě a podle Františka Pelanta jsou nakloněné i tomu, že by se finančně podílely na přestavbě podjezdu.

Při rekonstrukci podjezdu mezi východním nádražím 
a zemědělskou školou plánuje magistrát zvýšit jeho výšku tak, aby pod ním bez problémů mohly projíždět i vysoké kamiony. Spolu s tím dojde také na úpravy okolí podjezdu, včetně vybudování výhyben 
a rozšíření silnice. Podjezd se totiž nachází v poměrně úzkém esíčku, ve kterém mají problém i delší autobusy. Magistrát počítá i s úpravou koryta potoka, který při přívalových deštích pravidelně zatápí celý podjezd.