Téměř půl milionu korun poputuje na stavbu nového veřejného přístaviště pro rekreační plavidla, takzvané mariny, v Děčíně. Oproti původním předpokladům vyroste na pravém břehu Labe až příští rok. Původní plány přitom počítaly s tím, že první lodě by zde mohly kotvit již letos.

Město spolupracuje se státem

O možném veřejném přístavišti v Děčíně se mluví již delší dobu, nyní schválili zastupitelé smlouvu o spolupráci 
s Ředitelstvím vodních cest.
„Smlouva detailně řeší, co bude mít která strana smlouvy na starosti. A to nejen během výstavby, ale i během provozu. Pro město je pozitivní, že jej nová marina nebude téměř nic stát," říká děčínský radní Vlastimil Pažourek.

Město by tak mělo platit pouze nutné terénní úpravy. Celkem by nová děčínská marina měla přijít na necelého půl milionu korun, drtivá většina nákladů bude zaplacena ze státního rozpočtu prostřednictvím ŘVC. V současné době si ŘVC vyřizuje potřebná povolení, stavět by se mělo začít příští rok na jaře.

Marina v Děčíně bude vybavena přípojkami vody 
a elektřiny, turisté si tak budou moci bezproblémově doplnit potřebné zásoby.

Marina v Děčíně přinese novinky

Marina u knihovny bude prvním místem, kde budou moci lidé plující od Německa přistát. Další podobné pak jsou až po několika desítkách kilometrů na Litoměřicku.

„Bohužel ta lokalita je tak malá, že to bude pro čtyři plavidla rekreační plavby. S tím, že tam bude i časové omezení stání, aby se tam mohly eventuálně vystřídat. Dojít si do 
infocentra, na toalety a odplout," říká Jiří Mach z Povodí Labe.

Pro příští roky pak chystá ŘVC pro majitele rekreačních lodí zajímavou novinku. Bude nabízet kartu, na kterou si bude možné nahrát potřebný kredit a tím následně platit za služby spojené s kotvením lodí. Samotné vyvázání lodí 
u mariny bude zdarma.

Zájem o přístaviště na Labi stoupá

Poptávka po přístavištích stoupá a rekreačních lodí jezdí po Labi mnohem více. Povodí Labe má poměrně přesnou statistiku. Lodě plující od Německa proti proudu do Ústí nad Labem nebo opačně totiž musí proplout přes střekovská zdymadla. Většina rekreačních lodí přitom může po řece plout i při nižších vodních stavech, kdy velké osobní nebo i nákladní lodě již neproplují.