V celém Ústeckém kraji loni zemřelo 44 lidí, což je 
o 13 méně než v roce 2014.

„Z pohledu dopravní nehodovosti byl rok 2015 úspěšný, potvrdil se trend snižování počtu usmrcených a těžce zraněných osob při nehodách," říká šéf krajské dopravní policie Jiří Ušák.

Například ještě v roce 2007 zemřelo při nehodách v Ústeckém kraji 78 lidí, o rok později bylo 84 obětí.

„Příčiny trendu vidíme 
v tom, že se na silnicích pohybují modernější a hlavně bezpečnější auta, která lépe eliminují následek nehody," uvedl Ušák.

Přibylo ale těžce zraněných. Na Děčínsku jich bylo ve srovnání s rokem 2014 o deset více, a to 42. Mnohdy lidem život zachránil i rychlý zásah leteckých záchranářů.

O čtvrtinu 
více nehod

Velmi výrazně loni na Děčínsku narostl počet dopravních nehod. Těch policisté v roce 2014 vyšetřovali 1 058, loni už to bylo 1 315. Přibylo tak 250 nehod. To je čtvrté nejvyšší číslo mezi sedmi okresy Ústeckého kraje. Nejvíce nehod bylo v Ústí nad Labem, kde jejich počet přesáhl dva tisíce. Více se bouralo také na Chomutovsku a Teplicku. Nutno dodat, že se jedná pouze o ty nehody, které řidiči hlásili policii.

Za nehodami nejčastěji stojí vysoká rychlost, nesprávné předjíždění, nedání přednosti v jízdě. Způsob jízdy je jako příčina uveden u 5368 loňských nehod v kraji. Na Děčínsku a Šluknovsku tuto příčinu policisté evidují u 694.

„Je to o tom, že při mrholení a ledovce pojede člověk jinou rychlostí než za sucha," uvedl Ušák s tím, že počasí se v počtu nehod vždy odrazí. Třeba loni v létě se na nehodovosti projevila tropická vedra. Nejtragičtější prázdninová nehoda se stala 23. července u Prunéřova na Chomutovsku, při níž zemřeli tři lidé.

Alkohol stál loni za 332 nehodami v celém kraji, což je meziročně o 13 nehod více. Na Děčínsku to pak bylo 47 nehod. Alkohol se tak podílel na 3,5 procentech všech dopravních nehod, což je lehce nad celokrajským průměrem.

Lidé více používají bezpečnostní pásy

Policisté při kontrolách v regionu zjistili, že cestující v autech mnohem více používají bezpečnostní pásy než v minulosti.
Ušák vyzdvihl také důležitost prevence, v níž bude dopravní policie pokračovat i letos. Zaměřit se chce tentokrát na seniory v automobilovém provozu.

Zatímco loňskou prioritou dopravních policistů v Ústeckém kraji byl bezpečný pohyb v provozu, letos se chtějí věnovat kontrole komerční přepravy.

„Chceme auta dostat ze silnic druhé třídy na jedničky. Ale to se řidičům nelíbí, protože musí platit mýto. Takže je to takový věčný boj, protože my zase nechceme, aby nám těžká auta zatěžovala menší komunikace," doplnil Ušák.

Smrtelné nehody na Děčínsku
Tragické bylo na Děčínsku především poslední čtvrtletí minulého roku. Od konce září do poloviny prosince došlo k několika těžkým dopravním nehodám, při kterých některý z jejich účastníků zemřel.

Ve středu 23. září se ze své cesty nevrátil domu starší řidič. Se svou dodávkou totiž boural nedaleko Ludvíkovic v místech bývalého motorestu. Srážku s protijedoucím kamionem nepřežil. Nepomohl mu ani zásah letecké záchranné služby.

Obzvláště tragický byl přelom listopadu a prosince, kdy došlo hned ke třem smrtelným nehodám.

Při nehodě, která se stala mezi Ludvíkovicemi a Děčínem, nezvládl mladý řidič své silné auto a vjel do protisměru, kde se srazil s jiným osobákem. Jedenadvacetiletý řidič nehodu nepřežil.

V pátek 4. prosince nepřežil nehodu řidič nedaleko Huntířova.

Při projíždění levotočivé zatáčky nezvládal pětadvacetiletý řidič řízení, vyjel na pravou část silnice a poté narazil do stromu.

Neuplynul ani týden a policisté vyjížděli k další smrtelné nehodě. Tentokrát na výpadovku na Ústí nad Labem, kde narazila fabia do protijedoucího nákladního auta.

Tři z těchto nehod se staly na silnici první třídy číslo 13 vedoucí 
z Děčína přes Českou Kamenici na Liberec.