Tato sezóna jako by byla pro dolnožlebský přívoz prokletá. Po řadě problémů a oprav totiž opět nejezdí. Tentokrát za to můžou starosti s vodícím lanem a nánosy naplavené po červnové povodni do míst, kde prám přistává. Kromě toho musí magistrát řešit i nového provozovatele. Ten stávající totiž vypověděl smlouvu.

Přívoz zastavily nánosy po povodni

Největší problém, který děčínský magistrát jako majitele přívozu trápí, jsou nánosy po povodni.

„Nejvíce jich je právě v místech, kde prám přistává. Takže pokud bychom ho v současné době nechali jezdit, museli bychom jej brzy znovu nechat opravit," říká mluvčí děčínské radnice Romana Silvarová. Naráží přitom na opravu –  tu prám podstoupil v polovině prázdnin poté, co si o nánosy prorazil plášť.

Město proto požádalo Povodí Labe, aby hromady nanesené velkou vodou odstranilo. Na radnici se totiž obrací se stížnostmi poměrně dost lidí, jimž vadí, že přívoz nejezdí.

„Musíme celou věc vysoutěžit. Navíc není možné dělit jednu zakázku na více menších," říká Jiří Mach z Povodí Labe s tím, že problematických míst je po povodních poměrně dost. Nechce ani odhadovat, kdy by k prohrábce míst, určených pro přistávání přívozu, mohlo dojít.

„Mohl by to být jeden měsíc. Ale v současné době je to opravdu těžké odhadnout," dodává Mach.

Město musí v současné době řešit také problémy s vodícím lanem. Několik bójí se totiž poškodilo o naplaveniny a po zatopení stáhly lano na dno.

„Lano ale nijak velkým problémem není, to se dá vyřešit poměrně rychle i přes relativně nízký stav hladiny Labe," dodává Silvarová.

Radnice hledá provozovatele

Během léta musel magistrát začít řešit další problém. Stávající provozovatel přívozu Labská plavební totiž vypověděl smlouvu.

„Jediným důvodem jsou přání a jednání mezi dolnožlebským osadním výborem 
a magistrátem. Osadní výbor má představu, že by si o chodu přívozu měl rozhodovat sám 
a měl by to dělat někdo místní. Nechceme komplikovat jednání s majitelem," vysvětluje jednatel Labské plavební Martin Komrska.

Děčínští radní proto tento týden schválili záměr pronájmu přívozu. Podle Silvarové budou podmínky stejné jako ve stávající smlouvě. Tedy tisíc korun ročního nájemného a úhrada prokazatelné ztráty.

„Nový provozovatel také musí splnit zákonné podmínky jako je průkaz pro obsluhu lodní stanice, kapitánské zkoušky nebo zkoušky radiotelefonisty. Musí mít také praxi nejméně pět let," dodala Silvarová.