Nápad na stavbu lanovky před časem oživila skupina děčínských podnikatelů. Před komunálními volbami se ho ujaly některé strany. „Lidé si to představují jako monstrum necitlivě zasazené do okolí. Něco takového by nikdo ze sociální demokracie nechtěl. Existují projekty a vizualizace, které lanovku řeší,“ řekl děčínský lídr sociálních demokratů Arnošt Špaček.

Podle jeho názoru by mohla na Pastýřské stěně navazovat třeba na lanové centrum. Podle ČSSD by stavba lanovky podpořila turistický ruch ve městě a přilákala další turisty do Děčína. Velmi hlasitě naopak proti myšlence propojit oba labské břehy lanovkou vystupuje Volba pro Děčín. „Mariánská louka je nejkrásnější místo v Děčíně.

Každá lanovka vyžaduje zázemí nebo parkoviště. A to by toto místo úplně zničilo. Podle nás je záměr lanovky proti zájmům místních, protože upřednostňuje turisty,“ odmítl možnost stavby lánové dráhy Otto Chmelík z Volby pro Děčín. Ten je v současné době předsedou komise urbanistiky. Proti lanovce aktivně vystupují především na sociálních sítích také občanští demokraté nebo Změna pro Děčín, tedy společná kandidátka TOP 09 a KDU-ČSL.

Dolní stanici plánují zastánci lanovky na Mariánské louce. Tam ale zákony takovou stavbu neumožňují. Louka je kulturní památkou a chráněnou archeologickou lokalitou. Je to totiž místo, kde před staletími vznikl původní Děčín. Kromě jiného se v podzemí stále nachází velká část jeho tehdejších obyvatel a zbytky města. Podobná situace je i na Pastýřské stěně, kde má horní stanice vyrůst v těsném sousedství restaurace, tedy další kulturní památky.

Nápad to ale není nový, již v roce 2002 měla stavbu lanovky ve svém programu tehdejší Unie svobody. Tehdy se ale jednalo o pouhý nápad, který nebyl detailněji rozpracován. Současní zastánci jsou o poznání dále a mají hotových i několik vizualizací. K posouzení záměru před časem vznikla pracovní skupina a svou vizi představili zastánci na veletrhu ForArch v Praze. Ve zprávách rozeslaných médiím tvrdí, že stavba lanovky má podporu města.

„Město nikdy v orgánech města neprojednávalo záměr stavby lanovky. Seznámilo se pouze s návrhem pana Sukdola (jeden z největších propagátorů stavby – pozn. red.). Je to otázka pro budoucí politiky, zda se tímto návrhem budou zabývat,“ řekla mluvčí magistrátu Markéta Lakomá. Kolik by případná lanovka přesně stála, není jasné. Její propagátoři odhadli jen náklady na technologii na přibližně 80 milionů korun.