Kromě odtěžení těch nejvíce nebezpečných skalních bloků nechala Správa a údržba silnic Ústeckého kraje, která silnici spravuje, na svah natáhnout bezpečnostní sítě a na silnici nainstalovala semafory. „Ty se rozsvítí ve chvíli, kdy by došlo ve svahu k nějakému pohybu. Zároveň jsme s dodavatelem domluvení, že v takovém případě do 24 hodin přijedou a problém odstraní,“ řekl Aleš Kocián ze Správy a údržby silnic Ústeckého kraje.
Silnice je prozatím otevřena pouze pro automobily do 3,5 tuny, v místě sanace je pak rychlost omezena na 30 kilometrů za hodinu.Problémy na silnici, která je nejkratším spojením mezi Českou Kamenicí a Kytlicemi, začaly loni v létě, kdy se ve větší míře začaly uvolňovat kameny.
Následovalo jednání mezi Českou Kamenicí, které svah s nestabilními skalami patří, Ústeckým krajem a Kytlicemi. Důvodem dohod bylo financování nezbytné sanace. Kamenice ještě před úspěšným dokončením jednání zafinancovala projektovou dokumentaci, aby se následný zásah co nejvíce urychlil. Všechny tři samosprávy nakonec se společným financováním souhlasily a letos na podzim mohla začít sanace. Odborná firma prozatím odstranila ty nejnebezpečnější skalní bloky, což umožnilo otevření silnice. Pokračovat pak bude příští rok na jaře.