Nový kruhový objezd vznikající u Vilsnické spojky je příliš úzký. Problémy na něm mohou mít především dlouhé kamiony nebo třínápravové autobusy. Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) proto nechá výjezdy z něj upravit, přestože tvrdí, že křižovatka je plně funkční.

Kruhový objezd byl částečně otevřen v polovině loňského prosince. A už tehdy se objevily náznaky, že není dostatečně velký. „Už když jsem vjel na kruhový objezd poprvé, cítil jsem se nepříjemně. Zdál se mi hrozně úzký. A to jsem jel v osobáku,“ řekl Deníku řidič Zdeněk, který po něm jezdí prakticky denně.

Podobně stavbu vnímali také zástupci hospodářské komory nebo radnice. Pustili se proto ve spolupráci s ČVUT do jejího vyzkoušení. Nejprve simulací na počítačích, která nevyšla nejlépe. Jejich obavy pak potvrdila praktická zkouška. Na kruhový objezd nejprve vjel kamion a následně patnáct metrů dlouhý autobus, jaký využívá děčínský dopravní podnik. Tedy vozidlo, které je při zatáčení nejnáročnější na prostor. Autobus při průjezdu křižovatkou musel zadními koly najet na obrubníky.

Problematický je především výjezd k areálu Českých drah a do ulice J. Š. Baara, která kromě jiného vede k zadní bráně strojírenského podniku Chart Ferox. Ten se zabývá výrobou objemných zásobníků.

Problémy s projetím nového kruhového objezdu v Děčíně mají především dlouhá vozidla, jako například patnáctimetrový autobus dopravního podniku.

ŘSD, které je investorem celé stavby, podle náměstka primátorky Jiřího Anděla připustilo, že není vše v úplném pořádku. „Navrhli některé úpravy, které by měly situaci vylepšit. Zcela odstranit problémy ale v současné době nepůjde,“ řekl Anděl.

Samotné ŘSD tvrdí, že k žádné chybě při projektování křižovatky nedošlo. „Zkouška prokázala, že je okružní křižovatka plně funkční,“ uvedla mluvčí ŘSD Nina Ledvinová.

Někteří to však vidí jinak. Například podle Ondřeje Smíška z děčínského pracoviště ČVUT test jasně prokázal, že autobus měl velké problémy. „Autobus při nájezdu na okružní křižovatku najíždí zcela mimo svůj jízdní pruh. Tím podle mého názoru získá výhodnější poloměr průjezdu, než kdyby jel, jak má. Zadní částí navíc zasahuje do protisměru. V tom jede i při výjezdu z okružní křižovatky,“ uvedl Smíšek.

VÝJEZDY UPRAVÍ

ŘSD kvůli zmírnění problémů kruhový objezd upraví, výjezdy rozšíří o kamennou dlažbu. „V jedné odbočovací větvi uděláme pojezdový klín, který bude shodně jako středový prstenec okružní křižovatky. Tato drobná úprava bude provedena na základě dodatečné žádosti budoucího majetkového správce, nikterak však z důvodu nějaké chyby,“ řekla Ledvinová z ŘSD.

Podle jejího vyjádření si tato drobná úprava nevyžádá náklady navíc ani nedojde k posunu termínu dokončení Vilsnické spojky.
Ten už však bylo nutné kvůli problémům při stavbě jednou prodloužit. Původně totiž měla být celá Vilsnická spojka hotova do konce dubna, podle zatím posledního vyjádření ŘSD by se první řidiči měli svézt po nové výpadovce na Ústí nad Labem nejpozději na začátku července.