Ve všední dny by měly přestat jezdit vlaky na trati z Mikulášovic Dolního nádraží přes Panský do Krásné Lípy. Vlaky jsou podle mínění krajských úředníků nevyužívané. „Zůstanou ale zachované víkendové spoje, spoje ve všední den nahradí autobusy,“ řekl šéf oddělení dopravní obslužnosti krajského úřadu v Ústí nad Labem Jakub Jeřábek.

To se ale mnoha lidem nelíbí. „Je část starousedlíků, kteří si už nechtějí zvykat na nové věci. Navíc jsme záležitost ani neprojednali v zastupitelstvu, žádné konečné stanovisko jsme nevydali, stejně to ale vypadá, jako kdyby kraj už rozhodl,“ uvedl starosta Mikulášovic Stanislav Hladík. Záležitost by měli mikulášovičtí zastupitelé projednat 26. srpna.

Se zrušením nesouhlasí

Záležitost se týká i Starých Křečan. Tam se zrušením vlaků nesouhlasí a potvrdili to i na jednání zastupitelstva. Nápad považují za nesmyslný.

„Na obyvatele tohoto regionu vůbec nikdo nemyslí. To je sice hezké, že by jezdilo více autobusových spojů, jenže v zimě se sem stejně žádný nedostane. Silnice tu nikdo neudržuje, jsme velmi často odříznutí od světa. Pokud by se měli lidé spoléhat na autobusovou dopravu, musel by kraj nejprve opravit silnice, které jsou už léta v dezolátním stavu a zajistit také jejich sjízdnost v zimě,“ zlobil se starokřečanský místostarosta Petr Chroustovský. I on je přesvědčen, že kraj rozhodl o nich a bez nich. „Připadá mi to, jakoby to byl první krok k tomu, aby se trať zrušila úplně,“ poznamenal starosta.

Jsou rádi

Naopak v Dolní Poustevně jsou rádi. „Podařilo se prosadit, že by autobusy zajížděly až do Poustevny. Místním se tak rozšíří možnosti cestování o dalších šest spojů, některé z nich budou i přímými linkami až do Děčína. Dopolední spoje posílí o dva autobusy, odpolední pak o čtyři, přičemž dohromady se stávajícími spoji by jely autobusy od půl jedné až do půl osmé každou hodinu,“ vysvětlil starosta Miroslav Jemelka. Dolní Poustevna tak na zrušení vlaků vydělá. Starosta Jemelka se neobává, že by zrušení všednodenních spojů bylo krokem ke zrušení trati. „Začíná se rekonstruovat železniční přejezd do Německa, po jeho dostavbě bude trať navazovat na ostatní v regionu a vznikne tak jakýsi železniční okruh. Kraj slíbil, že až začne železniční přechod fungovat, budou vlaky na trati z Mikulášovi do Krásné Lípy jezdit zase denně,“ vysvětlil Jemelka. Dodal, že by trať byla využívána mnohem více než tomu bylo dosud a nebyla by ztrátová.

Konečné slovo budou mít podle Jakuba Jeřábka z oddělení dopravní obslužnosti krajského úřadu až krajští radní. „Určitě vezmou připomínky obcí v úvahu,“ poznamenal úředník.