Takto nepochopitelně by v uvedení do praxe 
vyzněl vzkaz děčínských radních všem cestujícím, kteří využívají linkovou dopravu, zveřejněný v úvodu článku Děčínského deníku „Děčín nechce linkové autobusy ve městě" ze dne 1. 9. 2014.

Takto absurdní dárek do nového školního roku dětem, které přijíždí z regionu do děčínských škol, město určitě dát nechtělo, a tak Ústecký kraj věří, že se jedná o nedorozumění a město Děčín svůj pohled přehodnotí.

Ústecký kraj při zadání soutěže na dopravce linkových autobusů, kterou byl povinen ze zákona vyhlásit, v maximální možné míře vycházel ze současného stavu tras linek 
a jejich zastávek a skutečných potřeb cestujících. Zastávky v linkové dopravě na území města odpovídají místům, kde mají cestující své aktivity nebo kde potřebují přestoupit na vlaky a cestovat dále do kraje. Stejně tak by změnou zastávek byli nemile překvapeni samotní občané Děčína, protože ne všichni mají práci právě v Děčíně.

Linková doprava

V žádném případě není linková doprava cílena na vnitřní přepravu po Děčíně. Přesto ji pro tento účel někteří cestující využít mohou, a to zejména v případě, kde město městskou dopravu ani dnes vůbec nezajišťuje (tj. neplatí), byť se jedná o městské části, např. Horní Březiny nebo Jakuby. Linkové autobusy navíc budou i v roce 2015 jezdit 
v obdobném počtu spojů jako dnes, což znamená, že na zastávkách nebude docházet k zahušťování provozu autobusů, přebytku nabízených spojů nebo zhoršování ovzduší.

Na všechny skupiny cestujících by omezení počtu zastávek na území města mělo přímo katastrofální dopad. Například 62 procent všech cestujících jedoucích jen do směru Jílové a Libouchec nastupuje v Děčíně na zastávkách, které děčínští radní nepovolili. Samotnou kapitolou je přestupní uzel u hlavního nádraží, nejvýznamnější místo přestupu mezi vlaky a autobusy na Děčínsku. Po příjezdu vlakem se odsud cestující dostanou autobusy po celém okrese včetně  Šluknovska a o tuto možnost by přišli. Zatímco jinde se doprava propojuje 
a sbližuje, chcete-li integruje, a tvoří se přestupní uzly, kde je vše na dosah několika kroků, město Děčín chce fungující přestupy zrušit a naložit každému při jeho cestě 500 m „procházky" navíc.

Daleko horší dopady by omezení znamenalo pro žáky 
a studenty z okolních obcí, kteří přijíždějí ke školám rozmístěným různě po Děčíně 
a kteří by kvůli delší docházce nestihli vyučování, nebo by museli přijet o vlak dříve, tj. zpravidla o hodinu.

Jak se děti dostanou do školy? Kdo vysvětlí jejich rodičům, ale i ostatním cestujícím, že dnes jim linkový autobus na zastávce zastaví a 
v novém roce už ne?!

Věříme, že uvedený článek je pouze informační šum, který vychází z některých nejasností v komunikaci mezi zúčastněnými stranami. Je s podivem, že dopravce BusLine a.s. ještě nepodnikl patřičné přípravné kroky a nezahájil jednání se stávajícím správcem zastávek na území města, byť paradoxně v tomto případě již několik let smluvní vztah existuje a zastavování BusLine nikomu nevadí.

Zástupci Ústeckého kraje dlouhodobě vyzývají město Děčín k jednání o tarifní integraci a nabízí stejné podmínky jako u jiných měst, kde jednání úspěšně probíhají.  Je tedy paradoxní, že se město odvolává na integraci, neboť právě celé širší vedení radnice bylo s velmi vstřícnými možnostmi zapojení děčínské MHD seznámeno již 20. ledna 2014 a dosud k tomu neřeklo své stanovisko, přestože při jednání kraj upozorňoval, že 
je potřeba problém řešit včas.

Levnější cestování

Iniciativa k jednání s městy
o připojení k IDS je vstřícným krokem Ústeckého kraje.  Sama města  by měla mít zájem na připojení k Integrovanému dopravnímu systému Ústeckého kraje, který spouští na všech svých autobusových a následně i vlakových linkách. Bohužel to často vnímám ze strany kraje jako přemlouvání, vnucování a vysvětlování něčeho, co by mělo být úplnou samozřejmostí 
a logickým krokem dohody dvou samospráv. Dohody, která povede k pohodlnému, lepšímu a levnějšímu cestování občanů Ústeckého kraje.

Autor: Jaroslav Komínek, Radní kraje pro dopravu a silniční hospodářství