Starostové obcí, kterými železniční trať prochází, mají velký zájem na jejím zachování a hlavně provozování. Starostové se domluvili, že dokud to půjde, budou provoz financovat ze svých pokladen a vláček bude na trať vyjíždět každou sobotu. Bohužel se to nepovedlo. „Domlouvali jsme se na financích. I mně rada schválila dvacet tisíc,“ říká novosedlický starosta Karel Kalaš. Dodal, že v současnosti nezbývá než čekat, jak to nakonec s touto tratí dopadne. Důvodem, proč nyní každou sobotu nejezdí po této trase vláček, je prý neuspokojivý stav železniční trati. Některá místa volají po opravě a to by samozřejmě přišlo na nemalé peníze. Kalaš dodává, že více bude jasné až po volbách. Pak se ukáže, jak se k potřebám oprav na trati postaví nové vedení kraje.

Zatím se tedy bude vyčkávat na ortel nad oblíbenou trasou. Příznivci mohou jen doufat, že během dalších měsíců mimo provoz nedojde k dalšímu poškozování. Může se stát a také stává, že na nefunkčních (někdy i funkčních) tratích mizejí koleje. „Zatím nemám informace ohledně toho, že by se zde na této trati kradly koleje,“ vysvětluje Kalaš. Doufejme, že tomu tak bude i nadále.

Trať vzbuzuje rozruch již delší dobu. Na chvíli ale zdá se bude mít klid. Ministerstvo životního prostředí vydalo stanovisko, že trať nebude zrušena kvůli dálničnímu přivaděči. To je velmi důležitý krok před. Nyní se však musí rozhodnout, co s touto železnicí bude dál. „Je v havarijním stavu. Experti musí vyčíslit, kolik by stála rekonstrukce do podoby, aby na ní mohly vlaky jezdit,“ řekl Jakub Ptačinský z tiskového odboru ministerstva dopravy. Zda trať zůstane zachována, nedokázal odhadnout. „To záleží také na tom, zda někdo projeví snahu ji provozovat. Zatím jsme to nezjišťovali, kraj ale zájem nemá,“ řekl Ptačinský. Doplnil, že v takovém případě by ji musel provozovatel udržovat na své náklady. Zatím je na trati tedy výluka, v některých místech je havarijní stav.

„Je otázka, zda vůbec ještě bude trať zprovozněna,“ řekl starosta. Kalaš.