Pracovní komise vytvořená ministerstvem dopravy a ministerstvem životního prostředí navrhla novou variantu dálničního přivaděče z Děčína na dálnici D8. Předchozí varianty většinou narazily na odpor ochránců životního prostředí nebo místních obyvatel. Náměstek primátora Ivan Vepřek, který se jednání komise účastní, řekl, že nová varianta se vyhýbá hustě zastavěným oblastem města a je přijatelná i pro ochránce přírody, kteří byli v komisi také zastoupeni.

Podle Vepřeka nejnovější návrh počítá s tím, že v místě takzvané Mototechny by silnice vstoupila do masivu Pastýřské stěny, kterou by byl proražený asi kilometr dlouhý tunel. Ten by navazoval na most, který by překonal Teplickou silnici a Jílovský potok. Silnice by pak až k dálnici většinou kopírovala trasu současné železnice, což je území již zasažené člověkem, a nevyskytují se zde tedy vzácné biotopy.

Tunel pod Pastýřskou stěnou rozděluje komunální politiky…ČTĚTE ZDE>>>

V současných cenách by varianta přivaděče stála asi 3,3 miliardy korun. Předchozí varianta, která by vedla celá po železniční trati, by byla zhruba o miliardu levnější. Naopak "tunelová" varianta by byla o zhruba miliardu dražší. Ani jedna z variant ale nebyla v minulosti přijata.

I přes shodu komise se podle Vepřeka nezačne se stavbou přivaděče v nejbližší době, je prý třeba vypracovat projekt, stavbu posoudit a vyřešit další administrativní záležitosti. Odhaduje, že přivaděč by mohl být hotový zhruba za 20 let.

Kudy přivaděč postavit, se Ředitelství silnic a dálnic snaží vyřešit dlouhou dobu. Současná silnice vede hustě zastavěnou oblastí a již svou kapacitou nestačí. Nový přivaděč musí vést údolím přes Jílové a Libouchec, které je součástí chráněné oblasti. V údolí je málo místa a navíc se zde vyskytují vzácné ekosystémy, které je třeba chránit.