Řidiči z té zprávy určitě budou mít radost. Silnice na Děčínsku by dostanou do lepší kondice. A to díky nové technologii.
Nová technologie, po které sáhl děčínský magistrát, má navíc výrazně snížit náklady na opravy silnice.

Ještě letos chce Děčín položením takzvaného mikrokoberce opravit sjezd z Tyršova mostu a část navazující Tyršovy ulice.

Celá oprava by podle systému veřejných zakázek neměla Děčín vyjít na více než 150 tisíc korun. Podle zadávací dokumentace zakázky se nepočítá s uzavřením Tyršovy ulice a Tyršova mostu kvůli opravě. Pouze by měla být omezena maximální rychlost na 40 kilometrů za hodinu.

„Mikrokoberce jsou využívány zejména pro souvislé údržbové práce, které slouží k obnově nebo zlepšení původních vlastností obrusné vrstvy vozovky. Jsou vhodné pro opravy, údržbu a prodloužení životnosti vozovky," říká mluvčí magistrátu Markéta Lakomá.

Řidiči doufají, že technologie, šetřící peníze, bude i kvalitní.

„Aby se nestalo, že to za dva týdny bude zase rozbitý," říká například Petr Hájek z Děčína.

Při opravě silnice v centrální části Děčína by mělo být mikrokobercem vyspraveno asi 1 700 metrů čtverečních.

Položením nové, velmi tenké vrstvy asfaltové směsy se neopraví pouze výtluky nebo vyjeté koleje po těžkých vozidlech, ale zamezí také pronikání vody do asfaltové vrstvy. Právě voda stojí za velkým množstvím děr na silnicích, především v zimních měsících, kdy při zmrznutí silnici doslova roztrhá. Vrstva mikrokoberce ale nezvyšuje únosnost konstrukce.

Mikrokoberce je možné položit na veškeré druhy hutněných asfaltových vrstev. Jejich využití je ale mnohem širší. Používají se také k zakrytí cementobetonových krytů, krytů z kameniva stmeleného hydraulickými pojivy.

Podle  Lakomé je výhodné použít mikrokobercovou technologii jako vrchní krycí vrstvu po opravách výtluků. Zároveň je možné tímto způsobem vyrovnat také menší nerovnosti v profilu vozovky. Kromě nižší ceny je výhodou mikrokoberců také minimální doba nutná na opravu poškozené silnice.

Při použití technologie položení mikrokoberce za studena  nanáší speciální souprava na suchý povrch silnice směs asfaltové emulze s drobným kamenivem. Ocelový rám tuto vrstvu stírá do roviny.

Zatvrdnutí vyžaduje třicet až šedesát minut času.