Problémy začaly loni na podzim, kdy se na trať v Dolním Oldřichově zřítilo několik kamenů. Ty poškodily koleje, správce železnice navíc musel zjistit, proč se zřítily, aby v budoucnu podobným událostem předešel.

„Do konce měsíce března bychom měli mít výsledky geologického výzkumu. Na jeho základě zvolíme další postup," říká mluvčí Správy železniční dopravní cesty Marek Illiaš.

Kameny spadly z přibližně třicetimetrového srázu plného nestabilních skalních bloků, navíc poměrně značně zarostlého. Řešení je několik.

Jedním z nich může být prokácení svahu, dalším pak instalace bezpečnostních sítí nebo chemických kotev do nestabilních skalních bloků. Vše záleží na penězích.

„Bohužel v tuto chvíli neznám termín zprovoznění tratě," dodává Marek Illiaš.

Město Děčín o provoz Kozí dráhy stojí i po výměně vedení na radnici.

„Nedávno jsem se účastnil jednání ze SŽDC, kde nám bylo řečeno, že do 16. prosince letošního roku je Kozí dráha vyloučena z provozu," říká náměstek děčínské primátorky Jiří Anděl s tím, že město chce, aby zůstala Kozí dráha zachovaná.

Padající kameny ze svahu 2,8 kilometrů od Děčína podle něj není žádný nevyřešitelný problém.

„Ta dráha tam vede od nepaměti. Horší je, že ji rozkrádají vandalové. Problémy nemá jen Kozí dráha, ale i další lokální železnice, třeba z České Kamenice," upozorňuje náměstek.

Za provoz Kozí dráhy dlouhodobě bojuje také opoziční zastupitel a někdejší náměstek primátora Pavel Sinko.

„Ten svah tam byl vždycky chatrný," upozorňuje. „Je potřeba provést sanaci," říká Sinko, který už požádal poslance Jaroslava Foldynu, zda by nebylo možné uvolnit pro ústeckou pobočku SŽDC peníze na sanaci. Obrátit se žádostí o pomoc se chce také na druhého děčínského poslance Stanislava Pflégra.

„Lidé se mě na Kozí dráhu stále ptají, obce a města po trati mají také zájem o obnovení, mám u sebe jejich memorandum," říká Sinko s tím, že jejich zájem je, aby Kozí dráha jezdila alespoň do Krupky 
k místní lanovce.

Na Kozí dráze skončila pravidelná doprava v prosinci 2007. Jejím velkým problémem je poměrně značná odlehlost zastávek a nádraží od center obcí a měst. Cestující tak dávali spíše přednost linkovým autobusům.

V letech po uzavření se snažily obce ležící podél trati, která v minulosti sloužila především k přepravě uhlí 
z Podkrušnohoří, o obnovení alespoň víkendových vlaků určených především turistům.

To se sice z počátku dařilo, ale po čase vlaky kvůli nedostatku financí již nevyjely. Další pravidelnější doprava začala předloni na jaře a poslední dva roky vozily turisty po Kozí dráze výletní vlaky.

Při prvních obnovených jízdách vlaky praskaly ve švech. I to byl jeden z důvodů, proč se ústecký krajský úřad rozhodl zařadit Kozí dráhu mezi podporované turistické tratě.

Původně vlaky ale jezdily dále než do Telnice na Ústecku, trať totiž vedla až do Oldřichova u Duchcova.