Značky upozorňující na omezenou nosnost jsou na mostcích v Jílovém již řadu let. Přesto přes ně dosud těžké kamiony jezdily. Jejich řidiči se totiž o zákazu dozvěděli až těsně před mostkem a neměli šanci se otočit. To by se mělo v půlce června změnit. Na omezenou nosnost by měly upozorňovat značky v Děčíně nebo Libouchci tak, aby řidiči mohli odbočit na objízdnou trasu.

„Dlouhá léta stát neinvestoval do obnovy silničních mostků. Pouze alibisticky jako „chytrá horákyně" označil každý takový most zákazovou značkou, že je na něj od určité hmotnosti omezen vjezd, avšak toto omezení dopředu neavizoval takzvanou návěstí," říká Jan Štefan z Děčínského fóra, které na brzké umístění včasných značek jako první upozornilo.

Na mostcích bude platit zákaz vjezdu vozidel těžších 15 tun, jedno vozidlo 32 tun a na nápravu devět tun. Značky umístěné s dostatečným předstihem by se měly objevit na silnicích již v polovině června. Děčínskému fóru se podařilo tuto informaci získat na základě zákona o svobodném přístupu k informacím. Podle informací Děčínského deníku totiž o plánovaném osazení značek, a tím faktickém vykázání nákladních aut ze silnice sloužící jako dálniční přivaděč, totiž neví ani vedení děčínského dopravního inspektorátu, ani vedení jílovské radnice.

O snížení dopravní zátěže se snaží dlouhé roky přímo v Jílovém. Podle pět let starého sčítání dopravy tudy denně projede na 1 400 těžkých kamionů. To je v průměru každou minutu jeden kamion. A to při započtení nočních hodin, kdy je provoz výrazně slabší. Přejít Teplickou ulici v děčínské městské části Bynov nebo v Jílovém je poměrně nebezpečné. Přitom v Bynově i v Jílovém musí tuto ulici přecházet děti směřující do anebo ze školy.

„Pro občany to bude velká úleva. Na druhou stranu to bude komplikace pro firmy a dopravce, ti si ale najdou objízdné trasy," říká jílovský starosta Miroslav Kalvas.

Problémy se zanedbanými mostky jsou ale i v jiných částech Děčínska.

„Na silnici I/13 je v České Kamenici most s omezením 21 tun, pro jediné vozidlo 26 tun. Na silnici II/262 se nachází dva mostky s omezeným zatížením 26 tun, respektive jedno vozidlo 32 tun. Zde tak pro plně naložené kamiony, které váží přibližně 40 tun, neexistuje žádná jednoduchá objízdná trasa," nastiňuje další problémy Štefan.

Tuto situaci by měly řešit krajské úřady, na jejichž území zasažené silnice zasahují. Nejprve je totiž nutné stanovit objízdné trasy.