Ústecký a Liberecký kraj navrhuje uzavřít silnici 262 z Děčína do České Lípy pro kamiony nad 12 tun. Ovšem ne nepřetržitě, ale v době od 22 do 6 hodin. Dohodli se na tom zástupci obou krajů na jednání 
v Benešově nad Ploučnicí. Alespoň v noci by tak mohly kamiony zmizet od Ploučnice již na jaře příštího roku.

Ústecký kraj chtěl silnici pro těžkou nákladní dopravu zcela uzavřít, Liberecký kraj 
s tím ale nesouhlasil, protože by to nic nevyřešilo a problém by se jen přesunul jinam.

„Chápeme, že je prosazení úplného zákazu tranzitních kamionů náročné, ale s výsledkem jednání spokojení nejsme. Ale lidé se alespoň 
v noci trochu vyspí. Přes den se ale přes silnici téměř nedá přejít," říká benešovská starostka Dagmar Tesarčíková 
s tím, že se budou snažit tlačit dál na úplný zákaz kamionů. Nechají si například prověřit nosnost mostků na silnici mezi Benešovem a hranicí kraje u Starého Šachova.

Také pro zástupce Děčína, ve kterém silnice 262 začíná, považují dojednaný kompromis jen za začátek.

„Budeme na tom pracovat dál, naším cílem je domluvit se s obcemi a vytlačit kamiony tam, kam patří," uvedl po jednání náměstek děčínského primátora Pavel Sinko.

Obyvatelé obcí podél silnice 262 si léta stěžují na problémy s kamiony, kterých přibývá a hlavně nedodržují povolenou rychlost. Velkým problémem je to právě v noci.

„Dělali jsme si v noci soukromé měření a během hodiny kolem mě projelo 48 aut, 
z toho jen pět bylo osobních, pouze dvě navíc dodržely povolenou padesátku, několik aut jelo dokonce víc než stovkou," popsal na jaře situaci v obci Stružnice nedaleko České Lípy starosta Jan Mečíř.

Nedodržování rychlosti je velkým problémem i v Horní Polici na Českolipsku. Téměř polovina z 5000 aut, které obcí denně projedou, překročí podle starostky rychlost.

„Nechali jsme zpracovat studii, která posoudila zatížení nákladní dopravou na desítce míst, ukázalo se, že na 262 to není tak hrozné, noční uzavírka by se tak dotkla jen zhruba 150 kamionů," řekl radní pro dopravu v Libereckém kraji Vladimír Mastník (Starostové pro Liberecký kraj). Návrh uzavřít silnici pro kamiony v noci je podle něj kompromisním řešením. Obávají se toho ale obce z okolí Nového Boru a Českolipska, protože by to mohlo zvýšit dopravu na silnicích 9 a 13.

„Rozhodnutí je na ministerstvu dopravy," podotkl Mastník. Dřív něž na jaře to podle něj ale nebude.

„Dosáhli jsme v současné době maxima možného. Ale myslím si, že máme poměrně slušnou šanci ve správním řízení, které bude rozhodovat 
o zákazu jízdy v noci. V tom chceme argumentovat uzavírkou silnice I/13 v Děčíně 
a obavami z přesunu dopravy k nám. Tím bychom chtěli dosáhnout úplného zákazu tranzitní kamionové dopravy," říká benešovský zastupitel  Filip Ušák.

Podle ústeckého radního pro dopravu Jaroslava Komínka patří tranzitní doprava na dálnice a silnice první třídy, silnice druhé třídy na těžké kamiony stavěné nejsou. Úplné uzavření silnice 262 pro těžkou dopravu ale není podle Mastníka možné, připouštějí to i starostové dotčených obcí.

„Třeba v zimě bývají stoupání na hlavní silnici 13 nesjízdná a kamiony jinudy než po 262 jet nemohou," řekl starosta Stružnice. Policie by ale podle něj měla víc kontrolovat přetíženost kamionů a dodržování rychlosti. Podle vedoucího českolipského dopravního inspektorátu Martina Markla ale policie nemá na silnici 262 moc míst, kde může kamiony odstavit, což práci komplikuje.