Postižení, kteří navštěvují Jurtu v Děčíně Nebočadech mají k dispozici vynikající sociální služby. To potvrdila náročná inspekce sociálních služeb. Z celkového možného počtu 144 bodů získala Jurta 134 a bez problémů tak inspekcí, jako jedna z mála v Ústeckém kraji, prošla.

Inspektoři kontrolovali kvalitu poskytovaných sociálních služeb. „Jsme opravdu rádi, že jsme potvrdili vysokou kvalitu námi poskytovaných služeb a dosáhli téměř 100% hodnocení plnění standardů kvality sociálních služeb,“ řekla Radka Partajová, vedoucí sociálních služeb v Jurtě a Agentuře Osmý den.

Inspektorky měly k dispozici osobní složky uživatelů a další dokumentaci. Zajímaly se o průběh služby od jednání se zájemcem, přes uzavírání smlouvy, až po individuální plánování. Zaujaly plány klientů ve fotografických verzích, které pracovníci Jurty vytváří spolu s uživateli pro jejich srozumitelnost, pokud uživatel nečte a nepíše. Kontrolovaly také zda je službu zajišťují kvalifikovaní sociální pracovníci.

Inspektorky si promluvily i se třemi náhodně vybranými uživateli. Důraz kladly především na dodržování základních práv a důstojnosti uživatele, respektování individuálních potřeb, cílů a přání.

Jak probíhal rozhovor s inspektorkou? „Dobře. Paní byla příjemná. Nejdřív jsme si řekli jména. Ptala se mě na rodinu, kde bydlím, jak dlouho chodím do Jurty, co tu dělám a co bych chtěl dělat za práci a na další, ale to si už nepamatuji,“ líčil Petr, jeden z dotazovaných uživatelů.

Posláním Jurty je poskytovat lidem se zdravotním postižením a lidem dlouhodobě žijícím v pobytových zařízeních podporu tak, aby se mohli stát součástí přirozeného prostředí a žít běžným způsobem života založeným na soběstačnosti.

Barbora Kamarýtová
Michaela Hlinková