Poslední variantu dálničního přivaděče, kterou navrhli odborníci a líbí se i ministerstvu životního prostředí, zatím ministerstvo dopravy ze stolu nesmetlo. A to i přesto, že by výstavba vyšla na více než šest miliard korun. Vyjádří se k ní do měsíce.

„Je ale jasné, že pro letošní rok není investice na výstavbu přivaděče plánovaná a nechci ani předjímat, jak to bude vypadat v dalších letech,“ řekl mluvčí ministerstva dopravy Karel Hanzelka.

Lidé, kteří bydlí v Teplické ulici jen rezignovaně nad informací o nové variantě mávají rukou. Nevěří, že by v dohledné době mohl přivaděč stát. „To tu dřív umřeme smradem a hlukem, otevřít okna je nemyslitelné, praská nám dům a po měření hluku nám slíbili nová protihluková okna, ale zatím nám je nezaplatili. Dávali jsme si sami okna, tak nám prý alespoň vymění skla za lepší,“ uvedla Hana Kopsová z Teplické ulice v Děčíně Bynově.

Nadměrným provozem nákladních i osobní aut trpí i lidé v Jílovém. „Nám se alespoň podařilo sehnat peníze na to, abychom lidem cestu podél a přes silnice udělali bezpečnější, stavíme chodníky a přechody, silničáři upravují i silnice. Celá akce stojí dvacet milionů korun,“ řekl jílovský starosta Petr Schlösinger. Raději by ale dálniční přivaděč. „Vzhledem k tomu, že se ho ale v nejbližších letech nedočkáme, chceme v úpravách komunikace pokračovat dál, jenže ani tyto úpravy odsud auta nedovedou,“ posteskl si.

Šílí i řidiči. Zejména v době, kdy byla Teplická ulice v Děčíně jen částečně průjezdná, byla jízda po ní o nervy. „Raději nevzpomínat, cesta do práce se mi prodloužila z několika minut na hodinu, bojím se, že za chvíli se takhle po Teplické bude jezdit zcela standardně,“ poznamenal řidič Jindřich Král.

DALŠÍ VARIANTA. Už několikátá verze toho, jak by měl dálniční přivaděč vypadat. Zatím se všechny odehrávají jen na papíře.

Poslední varianta, která je pro ministerstvo životního prostředí nejpřijatelnější, by měla vést středem Popovického vrchu, pod zastavěnou částí a od dopravního podniku pak hloubeným tunelem , jenž by vyústil v Chrochvicích na vilsnické spojce. Ta by se letos měla začít stavět.

Jako nejlevnější a nejrychleji zrealizovatelná tedy pořád vychází varianta, která navrhovala vést dálniční přivaděč namísto nevyužívané železniční trati zvané Kozí dráha. Tuto variantu však zatrhlo ministerstvo životního prostředí už předloni. „A není naděje, že by se v dohledné době k ní vrátilo a znovu ji posoudilo. Bylo nám zcela jasně řečeno, že žádná ze zavržených variant se znovu projednávat nebude, tedy ani tato,“ doplnil informace náměstek děčínského primátora Ivan Vepřek, jenž se jednání o poslední variantě zúčastnil.