Místo ocelové příhradové konstrukce betonová lávka. Tak bude vypadat nejspíš už příští rok přechod přes východní nádraží v Děčíně. Magistrát počítá se zahájením stavby letos v prosinci.

Kdy přesně rekonstrukce lávky začne, bude jasné na konci října. Stavební firmy totiž mohou ještě více než týden dávat své nabídky do výběrového řízení, které magistrát vyhlásil.

„Předpokládaná cena rekonstrukce lávky je 30,5 milionu korun bez daně,“ řekla mluvčí magistrátu Markéta Lakomá.

Oprava by měla trvat od zahájení 300 dnů. Hotovo by tak mohlo být v říjnu příštího roku. Rekonstrukce přinese ale i komplikace na dráze, například výluky na kolejích pod lávkou. Ty bude muset hlásit stavební firma nejméně čtyři měsíce předem.

Vyměnit historickou ocelovou konstrukci za novou betonovou musí město kvůli špatnému stavu lávky. O její záchranu se snažili také děčínští historici, ale marně.

BEZ SOUTĚŽE

Řada odborníků považuje takovou masivní investici za zbytečnou. Podle některých by bylo možné současnou charakteristickou lávku zachránit. Na podobu nové lávky navíc město neuspořádalo architektonickou soutěž.

„Podle mě je to ideální zakázka pro konstrukčně architektonickou soutěž. Být městem, tak ani o jiném způsobu neuvažuji,“ řekl Karel Hájek z katedry architektury stavební fakulty ČVUT. Návrh lávky tak zadal alespoň svým studentům v rámci seminární práce.

Lávka je spojnicí mezi Novým Městem, kde je i sídliště, a východním nádražím. To byl hlavní důvod, proč město o jejím zrušení neuvažovalo.

„Obzvláště v letních měsících touto trasou chodí značné množství lidí do práce a do školy,“ poznamenala před časem děčínská primátorka Marie Blažková.