S Nolou z Číny si děti zkusily nakreslit čínské znaky, zatančit si typicky indický tanec mohly s Yashem z Indie, moderní brazilskou hudbu jim pustila Heloiza z Brazílie. Projekt jim ale nabídl mnohem více.

Studenti dětem vypráví odkud pochází, jak se jmenují nebo jak se v jejich jazyce zdraví. Děti se tak naučí kromě angličtiny i několik výrazů v jiných jazycích.

"Ve středu probíhal Global village. Každý ze studentů měl připravený stánek, kde měl jejich typické jídlo a puštěnou prezentaci o své krajině. Děti si i zkusily napsat své jméno jiným písmem," řekla zástupkyně ředitelky krásnolipské školy Eva Salovová.

Tou dobou se podle jejích slov dětem podařilo překonat i jazykovou bariéru. Pro žáky totiž byla výuka v anglickém jazyce poměrně náročná. Dětem na prvním stupni hodně pomáhali učitelé, starší žáci už si museli převážně umět poradit sami.

"Jak projekt probíhal už několik dní za sebou, tak děti ztratily ostych. I to je cílem, nebát se promluvit a domluvit se jakýmkoli způsobem. A i když to nebude gramaticky v pořádku, nic se neděje," přiblížila Salovová, proč se škola v Krásné Lípě rozhodla do projektu zapojit.

Iniciativa krásnolipskou základní školu zapojit vůbec poprvé přišla ze strany učitele angličtiny Tomáše Bóny.

"Projekt umožňuje studentům přijít do jiných zemí a sblížit odlišné kultury. Pro děti je to možnost podívat se, jak jiní lidé žijí, jaké jsou mezi námi odlišnosti a aby si zároveň uvědomily, že i když máme jinou kulturu, barvu kůže, vlasy nebo šperky, tak nás spojuje to, že máme emoce a že člověk v jádru zůstává stejný," vysvětlil Bóna.

Studenty z různých koutů světa po dobu návštěvy Krásné Lípy ubytovali samotní učitelé.

"Dva jsou u mě doma, takže se o ně celý týden starám. Je úžasné, že než se ráno vypravíte, pokecáte si s někým z Indie, co je u vás nového," usmívala se speciální pedagožka Jana Veselá.

S učiteli se vysokoškoláci podívali například i do Jetřichovic a lesů národního parku. Pro jistotu se ale ptali, zda u nás nežijí nějaká nebezpečná zvířata. Není divu, Čech by si také možná těžko dokázal představit, co na něj může číhat v lesích například v Gruzii.