Vyproštění plavidla, které sledovaly stovky lidí, trvalo jen několik minut. Podle první kontroly je Albis v pořádku, má jen drobné poškození nad hladinou ponoru, které ale plavbě do České republiky nebrání.

Dvě minuty před dvanáctou hodinou vydal remorkér troubením pokyn k napnutí tažných lan. Pásová vozidla poté s pomocí remorkéru příď lodě hladce natočila proti proudu, následně byl 80 metrů dlouhý Albis od mostu odtažen. Přímo na místě se záchrannou operací pomáhalo i 12 českých hasičů, kteří obsluhovali vyprošťovací tanky a byli i na palubě plavidla.

Loď již zkontrolovala říční policie, podle níž je plavidlo v pořádku. Lukáš Hradský, spolumajitel společnosti Evropská vodní doprava (EVD), které Albis patří, sdělil, že nad hladinou ponoru je drobné poškození, které ale plavbu neohrožuje. Loď ještě v Drážďanech čeká důkladnější kontrola. Pokud bude v pořádku, bude moci Albis odplout do Čech.

Hradský již dříve řekl, že jejich loď má povolení pro plavbu k nejbližší loděnici.

„Pojedeme do Děčína, kde loď vytáhneme na sucho, provedeme revizi motoru a převodovky a zjistíme, jaký je její technický stav," uvedl Hradský. Teprve poté bude EVD řešit náklady na celou akci. Nejdražší bude podle Hradského pomoc německých hasičů a vykládka soli.

„Odhaduji vše na zhruba milion korun až dva miliony korun, ale žádná faktura nám zatím nepřišla," řekl.

Němci již také začali proměřovat koryto Labe v okolí mostu. Pokud bude plavební dráha v pořádku, bude řeka pro lodní dopravu opětovně otevřena. V přístavu již nyní čeká několik lodí, aby mohly vyplout do Česka.

Česká loď, jejímž domovským přístavem je Děčín, v době nehody převážela 800 tun soli, náklad se před záchranou musel vyložit. Vykládku komplikovaly problémy se sacím bagrem, neboť kvůli vlhku sůl hrudkovatěla a zařízení ucpala. List Sächsische Zeitung po dnešním úspěšném zásahu hasičů poznamenal, že Drážďany se zbavily svého slaného problému.

Loď Albis uvázla u drážďanského Albertova mostu minulé pondělí pozdě večer. Drážďanský vodní a plavební úřad po nehodě uvedl, že loď zřejmě najela na mělčinu a silný proud ji strhl ke straně.

Albis není podle drážďanského dopravního muzea první lodí, která u Albertova mostu uvázla. Z dochovaných fotografií je patrné, že v letech 1916 a 1937 se udály stejné havárie. V březnu 1916 se člun s nákladem uhlí po bočním nárazu do pilířů potopil.

Zástupce ředitele drážďanského vodního a plavebního úřadu (WSA) Karsten Wild i tak podle deníku Bild považuje nynější incident za výjimečný. Podle WSA je nynější havárie na Labi v Sasku nejhorší od roku 1978.

Loni na konci prosince blokovala dopravu v Drážďanech na Labi na jeden den jiná česká loď. Soulodí vezoucí tisíc tun sojového šrotu do ústeckého přístavu uvázlo pod Mariánským mostem, kde najelo na mělčinu. S jeho vysvobozením tehdy pomohla vlna, kterou poslali vodohospodáři ze střekovských zdymadel.

Pomohlo také rozdělení soulodí na několik menších částí a příjezd dalších remorkérů.