Krásná modrá barva pláště a červená kola dala parním lokomotivám řady 477.0 přezdívku "Papoušek". A právě jeden z posledních dochovaných "Papoušků" (rok výroby 1951) se po mnoha letech vrátil na trať, kde v sedmdesátých letech minulého století tyto nádherné stroje pravidelně jezdily. Soupravu tvořila dále čtveřice historických krémově-červených osobních vozů Bam. I ty na spojích z Děčína přes Českou Kamenici do Jedlové kdysi jezdily.

"Parním vlakem se zájemci mohli svézt také po trase tzv. „děčínského trianglu" z Děčína hlavní nádraží přes Prostřední Žleb a Děčín východ zpět na hlavní nádraží. Vlak překonal Labe po ocelovém příhradovém mostě z roku 1874, který se pro osobní dopravu v současné době téměř nepoužívá," doplnila Radka Pistoriusová z Českých drah. 

O jízdy byl značný zájem, některé děti viděly parní lokomotivu v akci poprvé v životě. Trať lemovaly také desítky fotografů a příznivců železniční nostalgie.