Konkurence Českých drah je na kolejích. Do Ústí se žlutou nablýskanou soupravou Siemens Desiro přijeli svézt lidé ze širokého okolí.

„Ten vlak znám, ale stejně jsem byl zvědavý,“ vyprávěl Josef Bígl, který se na reklamní vlak přijel podívat až z Chrastavy. Pravidelný provoz vlaků RegioJet, dceřiné společnosti Student Agency, by prý na kolejích uvítal. „Konkurence je dobrá, ceny pak mohou být nižší,“ přemýšlel Josef Bígl.
Vlak RegioJetu včera na ukázku vyjel na trať Ústí – Děčín. Dnes vyráží na Kozí dráhu mezi Děčínem a Krupkou, kde bude cestující vozit dva víkendy. Ve všedních dnech pak bude spojovat Ústí s Litvínovem.

Zvědavost i strach

„S Českými drahami jsem spokojená, takže ke konkurenci nevidím důvod,“ řekla naopak Ústečanka Milena Kratochvílová.
Vlak je podle ní hlučnější než souprava City Elefant, kterou s Českými drahami občas jezdí do Prahy.
Majitel Student Agency Radim Jančura vysvětlil, že se jedná o dieselovou soupravu.
„Kdyby šlo o příměstské vlaky, jakými jsou City Elefanty, byla by souprava elktrifikovaná a také tišší. Kozí dráha není k tomu upravená,“ upozornil Jančura.

Za pětikorunu

Souprava Desiro bude cestující vozit za jednotné zpáteční jízdné 5 Kč. „Víme, že mnoho lidí má zakoupené zvýhodněné jízdenky, takže nechceme, aby platili dvakrát,“ řekl k ceně šéf Student agency. Dodal, že když už za pronájem vlaků společnost zaplatí deset milionů, mohou cestující svézt za pár korun.
Prohlédnout si vlak byl i starosta Telnice, přes kterou Kozí dráha vede, Jaroslav Doubrava. „Stále trváme na tom, že provoz na trati by měl být obnoven. Chceme dát s dalšími starosty dohromady alespoň stejnou částku jako loni a požádat Ústecký kraj o dotaci na provoz,“ sdělil starosta.
Pravidelná doprava skončila na trati v roce 2007. Kraj kvůli ztrátovosti neobjednal vlaky.