Ulámané cihly na chodníkových stupních, chybějící kusy asfaltu. Prostor před hlavním vlakovým nádražím v Děčíně vypadá velmi neutěšeně. Ještě na jaře by ale měla začít jeho oprava.

Náročnou obnovou bude v příštích letech procházet celý střed Podmokel. Některé části levobřežního centra Děčína jsou ale natolik zanedbané, že potřebují opravit už nyní. Jednou z nich je právě přednádraží, jehož opravě se vzhledem k chystané revitalizaci město ještě nedávno bránilo. Kvůli plánům síťařů by se na ni ale dostalo nejdříve za tři roky.

Úklid via ferraty v Děčíně.
Otevření via ferraty se posouvá. Dokončení sanace nepřeje počasí

„Prostranství před hlavním nádražím je vizitkou města. Jeho revitalizace je opravdu velmi potřebná. Ovšem podle plánů síťařů musíme naše práce přizpůsobit tak, aby byla zachovaná návaznost a nedocházelo k ještě větším komplikacím s omezením dopravy,“ řekla děčínská primátorka Marie Blažková.

NEBUDOU ČEKAT

Severočeská vodárenská společnost a plynárenská společnost innogy plánují opravit svá vedení na ulici Čs. mládeže směrem k Teplické ulici. „První na řadu by měla přijít rekonstrukce v části od Mototechny na Teplickou ulici,“ upřesnila mluvčí děčínského magistrátu Markéta Lakomá.

Právě kvůli tomu magistrát přehodnotil postup revitalizace Podmokel a do oprav přednádraží se pustí už v příštích týdnech.

Podle primátorky by chystané opravy tohoto velmi frekventovaného místa neměly být jen provizorní a neměly by se týkat pouze těch nejhorších a nejviditelnějších míst.

Na Střelnici se v neděli setkají akvaristé. Ilustrační foto.
KRÁTCE: Co se děje na Děčínsku? Přečtěte si stručný přehled

„Upřednostníme Teplickou ulici, aby došlo ke koordinaci veškerých prací. Tím pádem ustoupíme od provedení drobných oprav v prostoru před hlavním nádražím a provedeme rozsáhlejší opravy, které budou mít dostatečně dlouhou životnost, a to do doby revitalizace této etapy Podmokel,“ doplnila Marie Blažková.

Opravy, do kterých se chce město nyní pustit, by tak měly vydržet řadu let. Na kolik vyjdou, ale zatím není jasné. Projekční týmy, které rekonstrukci nacení, se budou teprve scházet. Poté bude možné vyhlásit výběrové řízení na dodavatele stavby.

ROZKOPANÉ MĚSTO

Řada lidí opravu vítá, jiným se zase nelíbí příliš velké množství staveb ve městě. „Já už snad padnu! Ještě že bydlím a pracuji na boletické straně,“ svěřila se například Radka Trojáková.

Jiní zase odkazují na to, že se blíží komunální volby. „Mluvíme o tom čtyři roky. Tak aby to stihli nějak před volbami,“ připomněl Martin Bartůněk.

Děčín v současné době trápí hned několik staveb. Od loňského ledna komplikuje dopravu budování Vilsnické spojky, kvůli které byl uzavřen podjezd Pětimostí a v Podmoklech vznikl velký objízdný okruh. Tato stavba za přibližně 600 milionů korun měla být hotová do konce dubna. Podle zatím posledního vyjádření Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD), které je investorem, bylo nutné termín dokončení prodloužit o dva měsíce.

Také další stavba ŘSD, jež stejně jako Vilsnická spojka komplikuje dopravu na silnici z Teplic do Liberce, bude hotová se zpožděním. Stavba nového mostu přes Jílovský potok na Pivovarské ulici měla být hotová už loni, zatím poslední termín je konec května. Před 11 dny pak začala obnova Podmokel u Husova náměstí.

Vilsnická spojka by měla být hotova do konce června.
FOTO: Vilsnická spojka včas nebude. Dokončení se posouvá o dva měsíce