Více než tisícovku příznivců má facebooková skupina Gastropolicie aneb Kam v Děčíně jít či nejít. Ta odkazuje na přehledný seznam restaurací v celé republice, tedy i v Děčíně. Ke skupině se lidé připojili během půl roku.

„Je zajímavé číst si zkušenosti, jako mají lidi z hospod na Děčínsku. Je fakt, že někdo je v nějaké restauraci nadmíru spokojen, jiný na ni nadává. Ale i tak si případný host může udělat obrázek, “tvrdí Jiří Nekola z Děčína.

A to bylo právě cílem zakladatele skupiny Jakuba Škrdlíka z Brna.

„V širokém spektru restaurací a hospod nemá běžný člověk nikdy šanci projít všechny. Většinou je to dost o štěstí, že člověk natrefí na svoji oblíbenou hospodu, nebo naopak chodí od hospody k hospodě a hledá, která by byla podle jeho představ. Díky pomoci ostatních - jejim komentářům máme dnes možnost najít restauraci jednoduše. Podíváme se na zkušenosti ostatních,“ tvrdí mladý muž, jehož zálibou je vaření, tedy i celá gastronomie.

Lidé možnost výběru na internetu kvitují s pochvalou. „Po přečtení komentářů třeba u děčínské restaurace Paroloď vím, že tam už chodit nemám, protože se zhoršili, nebo že v Nebíčku je příliš draho. Zajímalo by mě, zda hospodští o existenci facebookové skupiny a následných webových stránek vůbec vědí a snaží se podle toho své služby zdokonalit, či se přání lidí přizpůsobit,“ řekla Alena Hromádková z Děčína. Někteří netuší, že lidé na facebooku jejich restaurace chválí nebo haní.

Třeba o Parolodi v Děčíně je tam několik diskusních příspěvků.

„Větší pokles úrovně jsem snad v Děčíně jinde nezaznamenala. Majitel si zřejmě zvykl na celkem logickou občasnou návštěvnost německých turistů, a proto ho to evidentně netrápí. Bohužel Parolodi se nevyhnu, když jde o obchodní jednání nebo snahu zapůsobit na někoho, kdo není místní. Interiér i místo jsou jediným plusem. Obsluhu radši nekomentovat,“ píše mimo jiné Adinka Gojdičová.

Jednatel společnosti, jež Paroloď vlastní, Vladimír Hájek se nemohl k záležitosti vyjádřit.

„Jsem na dovolené v Německu, nemohu s Vámi mluvit,“ řekl jen. Poradil volat přímo do restaurace. Tam v pátek ale nikdo nebral telefon, v neděli také, k mání bylo pouze objednání pizzy.

„Tady o víkendu žádný vedoucí není, musíte volat ve všední den,“ řekl do sluchátka mužský hlas.