Volby do sněmovny začínají za

Nahrávám odpočet ...
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Ekologové pod ostrou palbou. Prý je platí německá strana

Děčín – „Neplatí vás německé dráhy, ale německý stát,“ tvrdí o Arnice autor posudku jezu.

7.6.2011 36
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/archiv

Po rejdařích se do ekologů z Arniky opřel i zhotovitel dokumentace EIA. Tvrdí, že jsou placeni z peněz německého státu.

V původním prohlášení Jan Hodovský ze společnosti Well Consulting uvedl, že je Arnika placena německými drahami. Později své tvrzení upravil s tím, že jsou ekologové financováni ze státního rozpočtu Německa. Sdružení podle jeho názoru cíleně poškozuje zájmy České republiky.

Tvrdá slova pronesl poprvé v rozhovoru s Českým rozhlasem. Když se Arnika začala domáhat omluvy, zareagoval jen dílčí úpravou výroku.
„Arnika je financována z německých státních prostředků stejně jako německé železnice. Arnika rovněž zaštiťuje akce německých profesionálních aktivistů ze svazu BUND na českém území. (…) Arnika odporem k nákladní vodní dopravě, jejím haněním a nekritickým obhajováním železnice poškozuje zájmy České republiky, jejího hospodářství i životního prostředí,“ uvedl v prohlášení Hodovský.

„Diskuze o tom, kdo sdružení Arnika financuje, pouze odvádějí pozornost od podstaty sporu, zda jez na Labe u Děčína patří či nikoliv. Stejně tak není pro tuto otázku prvořadé, která doprava je ekologičtější, zda lodní či železniční. Podstatou je ochrana Labe a Labského údolí,“ reagovala Zora Kasíková z Arniky.

Důvodem pro nařčení je spolupráce Arniky s německým svazem BUND, který patří v Německu mezi nejsilnější ekologické organizace a má asi 400 000 členů. BUND zastává názor, že stavba jezů na Labi poškodí ekosystém a navíc je nesmyslná i ekonomicky, protože paralelně s řekou vede dvoukolejná železniční trať, která má dostatek volné kapacity. Zcela tak přehlíží fakt, že problematikou není kapacita železničního koridoru v údolí Labe, ale velká vytíženost v okolí přístavních měst na severu Německa.

V současnosti má lodní doprava na Labi velké problémy. Od konce 80. let snížila své výkony ze tří milionů tun přepravovaného nákladu ročně až na šestinu. Denně po řece projede zhruba stejné množství zboží, které by uvezl jeden nákladní vlak. Na říční dopravě je v Česku závislých asi 1 500 pracovních míst. Flotila, která nyní čítá asi 100 lodí, je zčásti nasazená v zahraničí.

Čeští rejdaři a Ředitelství vodních cest (ŘVC) tvrdí, že to je kvůli špatné splavnosti řeky, která jim zabraňuje jezdit s plnou zátěží a zaručit dlouhodobě přepravní kapacitu, podle BUND je to naopak proto, že zakázky jednoduše nemají.

Společnost Well Consulting zpracovala pro ŘVC dokumentaci dopadů na životní prostředí EIA, kterou ovšem ministerstvo životního prostředí na konci května odmítlo.

Autor: Alexandr Vanžura

7.6.2011 VSTUP DO DISKUSE 36
SDÍLEJ:
Začátek voleb v Děčíně. V prvních minutách po otevření místností bylo plno

U uren je první den plno, volby nečekaně táhnou

Ilustrační foto.
AUTOMIX.CZ
3

Absurdní šikana? Český řidič platil pokutu za překročení rychlosti o 1 km/h

Předsedkyně ČSÚ: Volební účast ani žádné jiné výsledky dopředu netipuji

Ústí nad Labem - – Necelých dvacet minut po otevření volebních místností dorazila k volební urně na Bukově v Ústí také předsedkyně Českého statistického úřadu Iva Ritschelová. 

Olympiáda? Stále tomu nevěřím, kroutí hlavou Češka

Děčín – Před třemi lety reprezentoval město Děčín na zimních olympijských hrách v Soči dnes již bývalý skikrosař Tomáš Kraus. Příští rok v Pchjongčchangu bude jiné želízko v ohni ze severu Čech. Na olympiádu, která se bude konat v Jižní Koreji, se totiž probojoval krasobruslař Michal Češka.

Rumburk nabídne nemocnici v tendru, rozhodl jeden hlas

Rumburk - Protinávrh na pronájem špitálu zastupitelé neschválili.

FOTO: V Bynově hořel les. Na vině byla zábavná pyrotechnika

Děčín - K nahlášenému požáru lesního porostu vyjely ve středu v půl páté odpoledne jednotky hasičů z Děčína a Jíového.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení