Malé autoservisy nejen na Děčínsku mají důvod k radosti, mohou nyní opravovat i nové automobily v záruční době. Prodejci automobilů v Evropské unii už totiž nemohou podmiňovat záruku návštěvami v autorizovaném servisu. Vyplývá to z nových pravidel, která přijala Evropská komise.
Kvalita
Většina majitelů malých autoservisů na Děčínsku proto doufá, že k nim nyní zamíří více zákazníků. „Nemůžeme se sice srovnávat s autorizovaným servisem, který je zaměřený pouze na jednu jedinou značku vozu, ale služby poskytujeme kvalitní a rozhodně za nižší ceny,“ uvedl spolumajitel děčínského autoservisu Ondřej Kříž. Stejného názoru je i majitel pomalu se rozrůstajícího servisu ve Velkém Šenově Milan Skukálek. V jeho dílně jsou prý automechanici schopni zjistit závadu skoro na každém vozidle. „Diagnostiku máme téměř na všechny značky. Sehnat potřebné náhradní díly není v dnešní době problém,“ uvedl Skukálek. Dodal, že malé servisy, na rozdíl od těch velkých, autorizovaných, si musely své místo na trhu vybudovat vlastní pílí. „Neschováváme se za známou značku. My jsme si dobré jméno vydřeli poctivou a svědomitou prací. Doufám, že to lidé nyní ocení,“ řekl Skukálek.
Pro neznačkové servisy také bude nově mnohem jednodušší dostat se k továrním informacím o jednotlivých vozech.
Cena
Drobní živnostníci, kteří se zabývají opravou aut, se shodují na jednom. Závadu na vozidle dokáží odstranit za mnohem nižší částku, než u autorizovaných servisů.
„Jsem rád, že si nyní mohu vybrat servis, do kterého dám své auto opravit. S autorizovaným servisem nemám zrovna nejlepší zkušenosti. Podle mého názoru jsou jejich služby zbytečně předražené,“ postěžoval si řidič Jiří z Děčína. Dodal, že se mu také nelíbilo jednání ve Škodě Gerhard Horejsek v Děčíně. „Byl jsem se informovat, jak to tedy nyní je. Zda mohu doopravdy nechat v záruční době opravit auto jinde. Sdělili mi, že tím o záruku přijdu,“ kroutil nechápavě hlavou Jiří.
Věrnostní bonus
Obchodní ředitel děčínského servisu Gerhard Horejsek Pavel Křivan to ale vysvětlil. „Došlo nejspíš k nedorozumění. Nejedná se v žádném případě o zánik zákonné záruky, ale klient může přijít o takzvanou nadstandardní záruku, tedy jakýsi bonus za věrnost,“ vysvětlil Křivan. Dodal, že majitel vozidla by měl vždy řádně zvážit výhody a nevýhody malých autoservisů. Výhody těch autorizovaných jsou prý podle něj jasné. „Úzce se specializujeme pouze na jednu jedinou značku automobilů. Náhradní díly a všechny potřebné součástky máme vždy na skladě, tím se velice zkracuje čekací doba. Také není pravda, že bychom byli předražení,“ vypočítal výhody Křivan. Myslí si, že malý autoservis není schopný poskytnout tak kvalitní služby. „Rozdíl mezi autorizovaným a neautorizovaným servisem je propastný,“ ukončil Křivan.
Upravená pravidla, která se týkají oprav a údržby, začala platit 1. června letošního roku.