VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Doprava zatěžuje plíce lidí v Děčíně

Děčínsko - Emise z automobilového provozu trápí i obyvatele děčínského regionu a provozovatelé veřejné dopravy musejí pořizovat modernější vozidla

12.1.2009 11
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Filip Mach

Mrazivé dny, inverze a smog. Do téhle zdraví neprospívající a život znepříjemňující kombinace výraznou měrou promlouvají i emise z dopravy. Odborné studie vycházející z oficiálních údajů Evropské komise hovoří o tom, že právě v České republice se objem škodlivin z dopravy za posledních osm let zvýšil o polovinu. Zvýšenou zátěž registrují i lidé na Děčínsku, pro které může být slabou útěchou fakt, že ještě hůř, než Česko, je na tom Bulharsko a Lotyšsko.

„Patřím spíše ke svátečním řidičům a v zimě, kdy je jízda komplikovanější, dávám přednost městské dopravě. Jenže teď jsem zase začala raději jezdit autem. Čekání na autobus na zastávce na Kamenické, po které se v obou směrech už od rána valí kolony čmoudících náklaďáků a dalších aut, nedělá dobře ani mně, ani mým dvěma malým dětem,“ povzdechla si Jana Rubešová z děčínského sídliště Kamenická.

Vedle dalších nepříznivých vlivů ovzduší v Děčíně zhoršuje samotná poloha města sevřeného labským údolím. Zatímco emise ze stejné intenzity dopravy se jinde rozptýlí do okolí, tady je svírá děčínská kotlina. Navíc Děčín stále marně čeká na dálniční přivaděč, který by urychlil průjezd městem.

Situaci také znepříjemňuje fakt, že v Děčíně i v celém děčínském regionu po silnicích jezdí auta, která nesplňují příslušné emisní normy. A neplatí to jen o osobních vozidlech, jejichž průměrné stáří v republice dosahuje téměř patnácti let. Na enormním zatížení ovzduší se v tuzemsku velkou měrou podílí i veřejná doprava.

„Uvědomujeme si svůj díl zodpovědnosti za stav životního prostředí a proto se chceme ke svému okolí chovat co nejšetrněji. Dokládá to i fakt, že v průběhu několika posledních let pořizujeme každoročně v průměru pět až sedm nových autobusů většinou splňujících ty nejpřísnější emisní limity EURO 5,“ vysvětlil ředitel Dopravního podniku města Děčína Bohumil Bárta.

Děčínská městská akciovka provozuje zhruba osmdesát autobusů. Jejich průměrné stáří je okolo sedmi let, ale v některých případech cestující přepravují i vozy, jejichž životnost se podařilo prodloužit generálními a středními opravami. Jenže schopnost takových autobusů dál přepravovat cestující je jedna věc a docela jinou záležitostí je, že jejich provoz má objemem produkovaných emisí nepříznivý dopad na životní prostředí.

„Myslím, že je to znát hlavně v současných mrazivých dnech. Je rozdíl, když k nám na Letnou dorazí nějaký autobus z těch moderních a nedávno zakoupených a nebo se přikodrcá dosluhující vůz. Čmoudem otravuje nejen okolí, ale cestu vám znepříjemňuje i páchnoucí naftové topení,“ přidal zkušenost pravidelný pasažér v děčínských městských autobusech Josef Schránil.

Přestože děčínský dopravní podnik každoročně investuje do modernizace vozového parku okolo třiceti milionů korun, těch nejstarších vozů se hned tak nezbaví.

„Naši řidiči by neměli s čím jezdit. Obnova ještě nějakou dobu potrvá,“ zhodnotil situaci ředitel Bárta.

Není žádným výjimečným jevem, že na špatný technický stav vozidel doplácejí jejich majitelé přímo při kontrolách na silnicích. Není to ale v souvislosti s měřením emisí.

„Na tyhle kontroly policie nemá a zřejmě hned tak nebude mít potřebné vybavení. Nicméně někdy je až s podivem, s čím vším vyjedou řidiči na silnice. Často jsou jejich auta v tak dezolátním stavu, že dopravní hlídka přikáže okamžité odstavení vozidla. Na druhou stranu je třeba také říci, že celkově se technický stav jak osobních, tak nákladních automobilů zlepšuje. Výjimkou jsou třeba opotřebované náklaďáky některých menších firem či podnikatelů ve stavebnictví a podobných oborech a nebo některá osobní auta starších majitelů,“ poznamenal šéf děčínské dopravní policie Martin Votrubec.

Na modernější vybavenost vozového parku musejí sázet i firmy, které provozují a nebo zajišťují nákladní mezinárodní přepravu. Platí to i v případě děčínské společnosti Bohemia Cargo.

„Naše dceřiná společnost má asi třicet kamionů a kromě asi dvou zastaralejších prakticky všechny ostatní splňují emisní normy. Při nákupu nových vozidel pak dostávají přednost ty, které mají EURO 5,“ poznamenal jednatel děčínské spediční firmy Jan Kučera.

Autor: Josef Suk

12.1.2009 VSTUP DO DISKUSE 11
SDÍLEJ:

SERVIS

Stavebnictví - Stavebnictví Stavební a provozní elektrikáři 20 000 Kč

Stavební a provozní elektrikáři Elektrikář. Požadované vzdělání: střední odborné (vyučen). Pružná pracovní doba, úvazek: . Mzda min. 20000 kč, mzda max. 25000 kč. Volných pracovních míst: 5. Poznámka: Místo výkonu práce:, Práce na stavbách, okres Děčín, , Požadavky:, platný doklad prokazující splnění vyhlášeky 50/1978 Sb. podmínkou., , Zajištěné ubytování a doprava na pracoviště., , Kontakt:, Natalie Popovičová, tel. 728 717 721, e-mail: npopovycova@gmail.com, osobní jednání možné po domluvě.. Pracoviště: Eristav s.r.o. - 01 (sídlo), Zbrojnická, č.p. 97, 405 02 Děčín 2. Informace: Nataliya Popovych, +420 728 717 721.

Doprava a logistika - Doprava a logistika Skladník 90 Kč

Skladníci, obsluha manipulačních vozíků Skladník. Požadované vzdělání: základní + praktická škola. Dvousměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 90 kč, mzda max. 100 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: Místo výkonu práce: PHARMING, a..s.,Zahrady č.p. 34, Krásná Lípa., Práce v evropsky vybavené offsetové tiskárně. Náplní práce je administrativa spojená se skladovou evidencí - vykládka z kamionů, výdej materiálu na zakázky, nakládka a vykládka převozů a manipulace s odpady + práce se čtečkami v rámci evidence materiálu., Požadujeme:, spolehlivost, organizační schopnosti, nekonfliktnost a částečnou znalost práce na PC . Vše Vám ukážeme při osobním pohovoru a práci Vás naučíme., Kontakt: na e-mail zaslat písemný životopis. Pracoviště: Pharming, a.s. - 03: divize zahrady, 407 47 Varnsdorf 1. Informace: Hrachová, .

Výroba - Výroba Kvalitáři a testovači výrobků 20 000 Kč

Kvalitáři a testovači výrobků, laboranti (kromě potravin a nápojů) Pracovník expedice a kontroly kvality. Požadované vzdělání: střední odborné (vyučen). Třísměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 20000 kč, mzda max. 35000 kč. Volných pracovních míst: 6. Poznámka: Místo výkonu práce:, Benešovská č.p. 432/3, Děčín II-Nové Město, 405 02 Děčín 2, , ŘP sk. B, oprávnění k řízení vysokozdvižného vozíku., Náplní práce je kontrola a expedice hotových výrobků., , Kontaktní osoba: Mgr. Milan Drien, tel. 603 319 011, e-mail: milan.drien@mfi-eu.cz, osobní jednání na výše uvedené adrese.. Pracoviště: Manufacturer in furniture industry s.r.o., Benešovská, č.p. 432, 405 02 Děčín 2. Informace: Milan Drien, .

Bankovnictví a finanční služby - Bankovnictví a finanční služby Finanční poradce 262 Kč

Finanční poradci specialisté Dluhová poradkyně/poradce. Požadované vzdělání: vyšší odborné. Jednosměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 262 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: Obecní úřad Staré Křečany hledá pracovníka do nově se rozbíhajícího evropského projektu „Lepší život pro obyvatele Starých Křečan“, reg.č. CZ. 03.2.60/0.0/0.0/16_052/0009771 na pozici dluhového poradce., Co Vás čeká:, • individuální i skupinová práce s klienty, • podpora osob z cílové skupiny, • aktivní vyhledávání osob z CS, • příprava podkladů souvisejících s danou problematikou a osobami z CS, • komunikace s věřiteli, • mapování výše a počtu dluhů cílové skupiny, • posouzení oprávněnosti a výše dluhů, exekucí, • příprava podkladů, zpracování a podání odporu, • zpracovávání dokumentace klienta / dlužníka, • základní poradenství v oblasti insolvencí, • spolupráce s pracovníky prevence ztráty bydlení, • komunikace s odborným garantem, • návrhy opatření pro zlepšení osob z CS v oblasti dluhové problematiky, Požadujeme:, • vzdělání v sociální nebo jiné relevantní oblasti (ekonomie, právo),, • zájem o dluhovou problematiku a ochotu se v této oblasti dále vzdělávat,, • motivaci k práci s cílovou skupinou organizace,, • osobnostní předpoklady pro práci v pomáhajících profesích,, • schopnost vnímat životní situaci klientů v širší perspektivě,, • orientaci v tématech sociální bydlení, poradenství, prevence,, • pozitivní přístup při řešení složitých zakázek klientů v oblasti dluhů, exekucí,, • dobré komunikační a organizační schopnosti,, • potřebu vzdělávat se profesně růst,, • dobrou uživatelskou znalost práce na PC,, • pečlivost, odpovědnost a spolehlivost., , Výběrové řízení:, Obecní úřad Staré Křečany, 27. 8. 2018, v 10:00 hod., Kontaktní osoba: Luděk Pešek, tel.: 724 251 774. e-mail: Dotace.krecany@volny.cz. Pracoviště: Obec staré křečany, 407 61 Staré Křečany. Informace: Květa Božiková, +420 412 336 291/3.


DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Modrásci jsou závislí na krvavci totenu.

Modráskům se díky majitelům luk v národním parku daří

Cigarety. Ilustrační foto.
7

ČOI nasadila na kontroly i nezletilé. U třinácti prodejců cigaret by uspěli

FOTO: Málo zubařů, hodně kazů. Stát podpořil ordinaci v kraji

Ústecký kraj - Jednatel nového stomatologického centra v Ústí Tomáš Kolovecký získal jako jeden ze tří zájemců v ČR dotaci od ministerstva zdravotnictví.

FOTO: Kytlice jsou Vesnicí roku Ústeckého kraje 2018!

Kytlice - Kytlice na Děčínsku v pátek slavily. Putoval sem totiž titul Vesnice roku Ústeckého kraje 2018. Slavnostní předávání ocenění se uskutečnilo právě v této malebné obci. 

Češi pijí stále méně piva. Výjimkou jsou piva nealkoholická a ochucená

Severní Čechy - České světové prvenství v konzumaci piva se pomalu bortí. Zatímco v roce 2004 vypil průměrný našinec více než 400 půllitrů ročně, vloni to bylo už méně než tři stovky. Výjimkami z tohoto trendu jsou piva nealkoholická a ochucená, která stále častěji preferují mladí.

Sasko nejsou jen Drážďany. Poznejte slavnou historii malebných německých měst

Sasko - Kousek od hranic s Německem leží řada míst a měst, s nimiž nás pojí společná historie. Sasko nejsou jen Drážďany, slavný míšeňský filigránský porcelán či vysoce kvalitní víno, ale i malebná městečka, pevnosti a hrady na břehu Labe. Ať už se vydáte do Saska za nákupy, či zábavou, mějte oči otevřené, všude na vás totiž číhá překvapení. 

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT