Dříve se děti v Děčíně mohly učit jezdit na kole či rozeznávat dopravní značky 
v místě, kde dnes stojí nákupní centrum Albert. Tehdejší radnice se rozhodla, že nové hřiště vybuduje na Kamenické ulici, investor obchodního centra na něj dokonce finančně přispěl. Za jeho peníze se ale hřiště nepodařilo postavit celé, na Kamenické tak funguje posledních patnáct let jen jeho torzo. Hned vedle něj je navíc zdevastovaný tenisový kurt.

„Lokalitu na Kamenické ulici jsme tehdy vytipovali ve spolupráci s několika složkami včetně architektů," říká opoziční zastupitel Pavel Sinko, jehož ČSSD byla tenkrát 
v Děčíně ve vedení radnice. „Tehdy jsme ho ale nestačili dodělat – a po povodních jsme šli z čela města pryč," dodává.

Po osmi letech, kdy Děčín řídil primátor Vladislav Raška (ODS), se ale sociální demokracie do čela Děčína vrátila. Přesto ale hřiště nedokončila.

„Měli jsme jiné priority, dodělávala se například knihovna. Víte, jedno volební období je málo, dvě za sebou jsou na změnu města lepší," dodává Pavel Sinko.

Současné vedení děčínské radnice se vybudování dětského dopravního hřiště nebrání. Příliš se mu ale nelíbí lokalita na Kamenické ulici.

„Zkusíme vymyslet, že ho někam přesuneme, ale zatím nemohu říct kam, v Děčíně není moc vhodných lokalit v majetku města," říká náměstek děčínské primátorky Jiří Anděl s tím, že pokud by se současné dětské dopravní hřiště dodělávalo, bylo by nutné u něj vybudovat zázemí, a to včetně sociálního zařízení.

Podle Anděla má lokalita na Kamenické ulici jednu zásadní nevýhodu: školy z Děčína, které by tam s dětmi jezdily, to mají daleko.

„Školám se tam moc nechce, není to pro ně příliš praktické," upozorňuje Anděl.

Ředitel Základní školy Vojanova v Děčíně Karel Rajchl mu dává zapravdu.

„Pro nás je to opravdu z ruky, je totiž nutné počítat s náklady na dopravu. Asi bychom ho nevyužívali. Kdyby bylo více v centru, pak ano," říká Rajchl.

Jeho škola proto řeší dopravní výchovu dětí tak, že si vlastní dopravní hřiště jednou za rok postaví poblíž školy a děti se na něm vyřádí 
v rámci Dopravního dne.

Jiří Anděl také upozorňuje na to, že je na Kamenické ulici hustý automobilový provoz 
a děti, které sem přijedou, musí přecházet přes frekventovanou ulici; byť je na ní přechod.

Pavel Sinko ale zvolenou lokalitu hájí.

„Školy tam přece snadno dojedou autobusem, přejdou přes přechod a mohou jít na hřiště po cestě zadem mezi domky. Vím, že je hřiště využívané i teď, když není hotové. Chodí tam děti ze školek, moje vnučka se tam například naučila jezdit na kole," dodává opoziční zastupitel.

„Děti sem chodí, i když málo. Kluci tady hrají například florbal," říká jeden z místních obyvatel. Podle něj je škoda, že hřiště nefunguje.
„Stačilo by nakreslit čáry 
a doplnit značky," myslí si.

S největší pravděpodobností se ale na hřišti letos pracovat nebude. Podle Anděla není zaneseno v rozpočtu města pro letošní rok, byť podle uzávěrky loňského roku město Děčín vyšetřilo desítky milionů korun, které bude na březnovém zastupitelstvu rozpouštět do rozpočtu.

„Peníze musíme zapojit do rozpočtu, budeme o tom hlasovat, chceme je ale využít hlavně na údržbu města a na péči o městský majetek," uzavírá náměstek děčínské primátorky Jiří Anděl.