Po skoro tříměsíční rekonstrukci je mostek na hlavním silničním tahu v Dobrné znovu průjezdný, ale motoristům zrovna moc velkou radost nedělá. Mezi příjezdovou komunikací od děčínských Březin a samotným mostkem je totiž znatelný výškový rozdíl. Nepozorný řidič tak může při vyšší rychlosti své vozidlo i poškodit.

„Vyzkoušel jsem si to na vlastní kůži. A to jsem zrovna moc rychle nejel. Je to fakt docela nepříjemný nájezd připomínající spíš zpomalovací retardér,“ láteřil nad nepovedeným dílem Jiří Smetana z Děčína.

Chyba byla vidět

Obnovu mostku přes místní potok Dobranka nešlo zvládnout jinak, než s dlouhodobější uzavírkou tamní silnice. Ta Dobrnou rozdělila na dvě části a z jednoho na druhý konec obce se více než deset týdnů dostávali motoristé po několikakilometrové objížďce.

Už když tam práce finišovaly, bylo na první zcela zřejmé, že mostek je oproti původní silnicí položený výše.

„Také jsem to partě chlapů při asfaltování napojovaného úseku silnice říkal. Na moji námitku odpověděli, že to dělají přesně podle zadání projektu. Výsledek teď vidíme,“ poznamenal místostarosta Dobrné Josef Čech.

Za nedostatky může projektant

Rekonstrukci mostku za zhruba dva miliony a tři sta tisíc korun silničáři svěřili ústecké stavební firmě.

„Její pracovníci skutečně při plnění zakázky postupovali podle projektu. Ten ve svém zadání bohužel nerespektoval fakt, že nový mostek bude kvůli zachování požadovaných průtočných profilů potoka oproti původnímu přemostění vyšší. Právě touto projekční chybou došlo k napojení mostku a silnice v rozdílných výškách,“ vysvětlil Aleš Kocián, vedoucí správního úseku děčínského provozu Správy a údržby silnic Ústeckého kraje.

S citelnou vadou na dokončeném díle se budou muset motoristé na nějaký čas smířit. Mostek byl sice otevřený k běžnému užívání, ale právě kvůli popsaným nedostatkům zůstává stále nezkolaudovanou stavbou.

K nápravě dojde na jaře

Silničáři tvrdí, že vzhledem k prostorové stísněnosti v dané lokalitě, kvůli které nebylo možné ani v průběhu stavby vytvořit nějakou objízdnou trasu, bylo docela problémem rekonstrukci zajistit.

„ Jsme už s dodavatelem prací domluveni na tom, že k nápravě nedostatků dojde na jaře,“ připomněl Aleš Kocián. Zatím není jasné, jestli si výškové srovnání povrchu příjezdové komunikace do stejné úrovně s mostkem vyžádá nějakou dlouhodobější uzavírku. Bez dílčích dopravních omezení se ale tamní oprava zřejmě neobejde.

„Ten mostek byl ve špatném stavu, který by se nadále zhoršoval. Do dvou let by se třeba mohl propadnout úplně a kdyby došlo k takové havárii, následná oprava by byla podstatně komplikovanější, než právě dokončená rekonstrukce,“ vysvětlil technik děčínských silničářů.