Ještě čtyři dny před startem turistického pochodu s názvem Stezka odvahy jeho organizátoři z Klubu českých turistů v Rumburku nevěděli, zda turisté, kteří se ho účastní, budou mít jak se na něj i dostat. Start totiž není v Rumburku, ale v nedalekých Brtníkách, kam se většina účastníků dopravuje vlakem. „Žádost o posílení vlaků jsem odesílal zhruba měsíc před konáním pochodu, ale ještě čtyři dny před akcí mi v rumburské stanici nikdo nedokázal říci, zda vlak skutečně bude posílen,“ řekl za organizátory Rudolf Prokopec. Dodal, že o posílení vlaku žádají pravidelně, neboť se pochodu většinou účastní kolem šesti set turistů.

To potvrdil i mluvčí Českých drah Radek Joklík. „Vzhledem k tomu, že se tato akce konala i v loňském roce, posílilo Krajské centrum osobní dopravy ČD v Ústí nad Labem zmíněný spoj ve stejném rozsahu. Ovšem od organizátorů jsme tentokrát neměli žádné bližší informace ani objednávku,“ řekl.
Nikdo totiž nepočítal s tím, že se akce namísto běžných šesti set turistů, zúčastní téměř tisíc turistů. Mezi nimi byla i Věra Prokopcová. „Mé cestování vlakem je vždy jedna velká katastrofa, ale tomu, co jsem zažila uplynulou sobotu, se snad zatím nevyrovná žádný jiný zážitek,“ konstatovala žena, která se se svými dětmi stejně jako stovky jiných turistů vydala vlakem na již zmíněný turistický pochod se startem v Brtníkách. Pro ni a vlastně i pro mnohé další tato stezka odvahy ale začala o několik kilometrů dříve, na nádraží v Panském. „Vlastně jsem byla překvapena, když nám průvodčí oznámil, že si z jindy přímého vlaku musíme přesednout. Ale zase to bylo pochopitelné, průvodčí nás totiž informoval, že přesedáme do vlaku posíleného pro tuto akci. Jenže když tento vlak přijel, nestačila jsem zírat, nebylo totiž kam přesedat, vlak byl tak narvaný, že doslova praskal ve švech,“ popsala situaci.

A v popisování pokračovala, když líčila, jak se do tohoto přetékajícího vlaku rvalo dalších asi třicet cestujících s batohy a malými dětmi.

Věra proto nechápala, proč nemohli pokračovat prázdným vlakem, kterým do Panského přijeli, a který podle jízdního řádu měl pokračovat jejich směrem a byli nuceni přesednout někam, kam se viditelně nevešli. „Právě kvůli posílení vlaku do Mikulášovic bylo třeba změnit pravidelný oběh motorových vozů a z organizačních důvodů pak museli cestující přestupovat,“ vysvětlil Radek Joklík. Upřesnil, že kapacita motorového vozu řady 810 je 55 míst a přívěsného vozu řady 010 je 62 k sezení. „Kapacita pravidelných spojů se plánuje s ohledem na běžný provoz, například v pracovní dny, v páteční špičku, o víkendu a podobně. Pokud tedy mimořádně necestuje neohlášená velká skupina cestujících, k přeplnění vozu nedojde,“ uvedl. Zdůraznil ale, že s mimořádnými akcemi dráhy počítají, ovšem jen tehdy, pokud jsou předem ohlášeny a pokud aktuální situace umožňuje pravidelné spoje posílit.

„V tomto případě posílilo Krajské centrum osobní dopravy v Ústí nad Labem spoj ve stejném rozsahu jako loni.

Letošní výrazné zvýšení počtu účastníků pochodu jsme předpokládat nemohli a od organizátorů jsme žádné bližší informace nedostali,“ uvedl.
Věra se nakonec s nepříjemnou situací vyrovnala s úsměvem.

„No sice jsem chvílemi měla pocit, že i sardinka v plechovce má více místa, ale alespoň byli České dráhy tak velkorysé, že jsme cestu absolvovali zadarmo. Průvodčí byl totiž rád, že se sám dostal do vlaku, natož aby se ještě cpal mezi naštvanými lidmi a chtěl po nich jízdenky,“ zhodnotila sobotní výlet Věra.