S přicházející konkurencí se musí o své zákazníky snažit také České dráhy. Před několika dny oznámily nákup nových motorových vlaků na regionální vlaky, nyní se modernizace dočká i páteřní trať mezi Děčínem a Kadaní.
Celkem 15 třívozových a 4 dvouvozové jednotky pantografů by se měly rozjet také po Ústeckém kraji nejpozději do jara 2014. „První pantografy bychom měli dostat od Škoda Vagonka již příští rok. Celkem nás nové příměstské vlaky přijdou na dvě a půl miliardy. Na této částce se podílí Unie dotací ve výši 40 procent,“ řekl mluvčí Českých drah Petr Šťáhlavský.
Moderní vlaky se budou moci prohánět nejvyšší rychlostí 160 kilometrů, ale pouze na některých úsecích. Celková kapacita je 241 místo v třívozové verzi, která do našeho regionu s největší pravděpodobností zamíří.
„Elektrické soupravy budou řešené jako nízkopodlažní a bezbariérové. Snadný nástup všem cestujícím umožní jednak snížený nástupní prostor ve výši moderních nástupišť a dveře ovládané tlačítky, které budou za jízdy bezpečnostně blokované. Výhodou nízkopodlažního řešení a širokých dveří je také zkrácení doby nástupu a výstupu cestujících,“ doplnil Šťáhlavský. Samozřejmostí jsou bezbariérové toalety s uzavřeným okruhem oběhu vody a plně klimatizovaný prostor.
První moderní pantografy se v Děčíně objevily vloni, kdy na tzv. Kozí dráze provozovala společnost RegioJet propagační jízdy novými motoráky Siemens Desiro. V té době nasadily dráhy na trať mezi Děčínem a Mostem několik pantografů CityElephant, které byly na sever Čech účelově stažené z pražské příměstské dopravy. Po skončení propagačních jízd se CityElephanty vrátily zpět do Prahy a cestující si moderních vlaků mohou užívat pouze o víkendech, kdy na této trati opět zaskakují nové pantografy z Prahy.