Poslední dny bez přímého vlakového spojení odpočítávají lidé 
v Dolní Poustevně. První pravidelné vlaky spojující Poustevnu s Děčínem přes Sebnitz a Bad Schandau by měly vyjet již na začátku července.

O tom, že by první vlaky mohly vyjet na začátku prázdnin, se mluvilo již na konci loňského roku, kdy obě města na hranici propojily koleje. Nyní mají dráhy již pevné datum.

„Vše směřuje k tomu, abychom vyjeli 5. července," uvedla mluvčí Českých drah Radka Pistoriusová.

Nové vlakové spojení Dolní Poustevny s Děčínem má přinést především časovou úsporu. V současné době vlaky mezi těmito dvěma městy jezdí dvě a čtvrt hodiny, rychlejší nejsou ani autobusy. Od července by měla cesta zabrat přibližně polovinu času. Z Děčína do Dolní Poustevny totiž vlaky dorazí za jednu hodinu 
a pět minut.

„Nové spojení se vyplatí nejen cestujícím do Poustevny, ale až do Šluknova," říká dolnopoustevenský starosta Miroslav Jemelka. Vlaky přitom pojedou až do Rumburka 
a propojí národní parky na obou stranách státní hranice.

Velký význam přikládá Jemelka nové trati také kvůli možnému přílivu turistů nejen do západní části Šluknovského výběžku, ale i do národního parku.

„Podle mě by mohl vlak projíždějící celou oblastí Českosaského Švýcarska k nám přilákat i poměrně velké množství turistů. A možná by to mohlo pomoci i zachránit trať z Mikulášovic přes Brtníky, která je nyní velmi ohrožená," je přesvědčen Jemelka.

První vlaky projely mezi Dolní Poustevnou a Sebnitz 
v roce 1905, kdy byla prodloužena trať vedoucí z Rumburku. Jenže po přibližně 40 letech byla část kolejí na české straně rozebrána.

O obnově železniční trati se začalo mluvit po roce 1990, na české straně dokonce byly chybějící koleje za zhruba 
80 milionů korun postaveny.  Také saská strana v minulosti několikrát prohlásila, že má na postavení této železnice  zájem.

Dlouho se ale nedařilo najít potřebné peníze. To se podařilo až předloni. Mezitím cena železniční přípojky vzrostla 
z jednoho na přibližně tři miliony eur.