Děčínský cyklostop při Kempu Děčín již plně slouží návštěvníkům Děčína.
V minulých dnech se totiž podařilo umístit poslední část, bílý kontejner cyklostop. Tento kontejner nabízí venkovní umývárny a kuchyňku, ale 
i prádelnu, sklad a úklidovou místnost.

Přitom právě bílý kontejner měl být úplně prvním dílkem do skládačky nového cyklostopu a kempu. Jenomže během jeho umisťování na patky se utrhl z jeřábu a rozbil se.

„Naštěstí se nikomu nic nestalo. Protože jsme havárii uplatňovali jako pojistnou událost, trvalo maličko déle, než jsme jej mohli znovu přivézt. Teď  je již cyklostop kompletní a může poskytovat klientům, především cyklistům, plnou paletu služeb," říká majitel cyklostopu Petr Toncar.

Středobodem cyklostopu jsou úschovné prostory na kola. Ty umožňují nejen schovat kolo pro návštěvníky kempu, ale i například pro turisty, kteří se chtějí projít po Děčíně a nechce se jim s sebou po městě tahat kolo. Cyklostop 
v Kempu Děčín je tak první 
a jedinou samoobslužnou úschovnou na kola ve městě. V jednotlivých boxech jsou také zásuvky umožňující nabití telefonů nebo čím dál oblíbenějších elektrokol.

„Dřív to bylo tak, že lidé přijeli do města, ale neměli kam dát kolo ani bagáž. A tak městem jen projeli. To by se nyní díky úschovně mohlo změnit," je přesvědčen Toncar. Z cyklostopu je to totiž jen několik málo minut na děčínský zámek nebo do plaveckého areálu. O kousek dál je to pak do zoologické zahrady nebo na stezku ve skále via ferratu na Pastýřské stěně. Za úschovnu se platí padesátikoruna, to ale neplatí pro ubytované v kempu.

Součástí cyklostopu je také velká jurta, ta slouží jako společenská místnost. Atypická stavba, která musí být kvůli možnému ohrožení povodní stejně jako všechny ostatní části kempu a cyklostopu demontovatelná, si získala u návštěvníků cyklostopu velkou oblibu. Zároveň se stala dominantou břehu Labe, viditelnou z mostu i z Podmokel.

„Chodí sem na snídaně, schovat se před deštěm nebo večer na pivo a poklábosit po celém dni na kole. Děti se mezitím mohou vyřádit na našem dětském hřišti či trampolíně," přibližuje využití jurty Toncar.

Návštěvníkům slouží také recepce, kde je možné získat 
i propagační materiály o Děčíně a Českém Švýcarsku. Původně měla otevřeno do osmi hodin večer, po zkušenostech z prvních týdnů provozu ale byla její provozní doba prodloužena o hodinu a půl. Nejvíce lidí totiž přijíždělo právě kolem osmé hodiny večer.

Toncar spolu se svým společníkem Svenem Czastkou do budování kempu a cyklostopu investovali několik milionů. Na samotný cyklostop se jim podařilo získat dvou a půl milionovou dotaci 
z programu Ministerstva pro místní rozvoj z podprogramu „Cestování dostupné všem". Pomohlo i město Děčín, které je majitelem pozemku, na kterém nový kemp s cyklostopem stojí. Během stavby pronajalo pozemky mezi břehy Labe 
a Ploučnice za jednu korunu. Nechalo také opravit přístupovou silnici, bez které by se kemp a cyklostop neobešly.

Cyklostop, jakožto služba návštěvníkům města a cyklistům, se stal dalším kamínkem ve skládačce zamýšlené strategie města jako turistické destinace.