V rámci celé republiky plánuje vláda ušetřit na 600 milionů, z toho 54 milionů v Ústeckém kraji.

„Záměr vlády snížit financování krajské železniční dopravy je nepodložený a je v rozporu s Memorandem o zajištění stabilního financování dopravní obslužnosti veřejnou regionální železniční osobní dopravou uzavřeným mezi Českou republikou, jednotlivými kraji a Asociací krajů České republiky. Už letos odmítl stát doplatit navýšení o inflaci, ke kterému se také zavázal. Tímto novým krokem vláda říká, že smlouvy uzavřené státem pro ni nejsou závazné,“ komentuje situaci hejtmanka Jana Vaňhová.

„Je ještě předčasné mluvit o tom, že peníze nebudou, protože Ústecký kraj využije všech dostupných prostředků, aby docílil dodržení Memoranda, nechceme vyjmenovávat konkrétní tratě, kterých by se to případně mohlo dotknout. Nechceme vyvolávat zbytečně paniku,“ doplnila hejtmanku mluvčí krajského úřadu Magdaléna Hanáčková.

ČÍSLO DNE: 2
Tolika tratí by se dotklo případné krácení dotací pro železniční dopravu. Celkem by okres Děčín mohl přijít podle nejčernější varianty o více než sedm milionů. V celém Ústeckém kraji by měla být dotace pro regionální dopravu nižší o přibližně 54 miliony korun.

Případné krácení dotací by se samozřejmě dotklo i okresu Děčín. Ten by se musel smířit s dotací o sedm milionů nižší. Bylo by tak zřejmě nutné omezit dopravu na dvou železničních tratích vedoucích regionem.

„To by bylo moc špatné, protože vlakem jezdí spousta lidí od nás do práce a do škol,“ reagovala na možné snížení dotací, a tím pádem omezení počtu vlaků starostka Dolních Habartic Helena Kočková.

Habartice mají navíc oproti jiným obcím výhodu, že jsou takzvaně průjezdní obcí.

„Vlaky i autobusy skrz Habartice projet musí, takže naštěstí nic nemusíme zatím platit,“ dodala.