Devět lidských životů vyhaslo v loňském roce na silnicích Děčínska. Téměř polovina lidí zemřela během dvou tragických dnů v lednu 
a v listopadu. Nejčastěji, v přibližně jedné pětině, stála za nehodami nepřiměřená rychlost. U každé přibližně dvacáté nehody pak policisté zjistili  řízení pod vlivem alkoholu.

Tragický byl hned začátek loňského roku, kdy při dopravní nehodě u Dobkovic zemřeli dva studenti.

„To byla frajeřina nezkušených řidičů. Jel 150 kilometrů v hodině na sjetých letních gumách v polovině ledna, kdy bylo namrzlo. Ten kluk, který řídil, měl řidičák jen pár měsíců. Prostě obrovská nezkušenost s tragickými následky," popisuje okolnosti nejtragičtější nehody loňského roku severočeský dopravní odborník Jan Pechout.

Dva lidé zemřeli na silnicích během jediného dne také na počátku listopadu. A to 
v rozmezí pouhých deseti minut, kdy došlo k dopravním nehodám v Huntířově a v Jiřetíně pod Jedlovou.

„Během komplikací na silnici se zranilo lehce 192 osob, těžce 27," doplňuje statistiku policejní mluvčí Petra Trypesová. Celkem za loňský rok policisté vyjeli k více než 1 100 autonehodám. Ve skutečnosti jich ale bylo mnohem více. Policii je totiž nutné hlásit jen některé nehody. Například pokud je u bouračky někdo zraněn nebo zabit, případně je nehodou způsobena škoda třetí straně.

Velkým problémem v loňském roce, stejně jako v předchozích letech, byla vysoká rychlost. Tu policisté zjistili 
u téměř pětiny všech dopravních nehod, u kterých zasahovali. Dalších více než 130 řidičů nedalo přednost v jízdě.

„To se týká především mladých, nevyježděných řidičů. Často z frajeřiny jezdí rychle 
a pak to končí velmi špatně, mnohdy i tragicky. Je škoda, že se ani po mnoha letech diskuzí nepovedlo zavést takzvaný řidičák na zkoušku, kdy by jeho držitelé mohli jezdit po určitou dobu s jistými omezeními. V některých zemích nesmí například jezdit v noci, jinde zase jen za doprovodu zkušeného řidiče nebo nesmí jezdit s plným autem," nastiňuje možné řešení nejpalčivějších problémů Pechout.

Jak může být vysoká rychlost nebezpečná, ilustruje test Besipu. Ten nechal vyrazit dvě auta rychlostí padesát a sedmdesát kilometrů v hodině. Obě auta začala ve stejný okamžik brzdit.

„Ptali jsme se lidí, kolik si myslí, že mělo na tachometru auto, které jelo před začátkem brzdění sedmdesátkou ve chvíli, kdy to druhé stálo. Lidé tipovali nejčastěji rychlost kolem dvaceti kilometrů. Ve skutečnosti ale jelo toto auto trojnásobnou rychlostí – 58 kilometrů v hodině," varuje Pechout.

Poměrně často byl určen jako jeden z hlavních viníků dopravní nehody alkohol, ten policisté zjistili po dechových zkouškách, případně krevních odběrech u 72 řidičů. To je více než šest procent všech dopravních nehod.

Kromě zemřelých skončilo loni po bouračkách ve špitálech s těžkým zraněním 27 lidí, řadu z nich bylo nutné do nemocnic převézt vrtulníkem. Dalších 192 lidí vyvázlo 
z nehod s lehkým zraněním. 
O rok dříve bylo těžce zraněno 37 lidí a lehce 207.

Škody způsobené při policii ohlášených dopravních nehodách se během loňského roku vyšplhaly na více než padesát milionů korun.